אקרו נדל"ן נבחרה להקים פרויקט פינוי-בינוי בנווה שרת בת"א

דיירי מתחם הצנחנים ובית אל בשכונת נווה שרת בחרו את אקרו נדל"ן לבצע עבורם את הפרויקט

הריסת מבנים בנווה שרת בתל אביב. למה רק חמש שנים. צילום: תמר מצפי
הריסת מבנים בנווה שרת בתל אביב. למה רק חמש שנים. צילום: תמר מצפי

דיירי מתחם הצנחנים ובית אל בשכונת נווה שרת בחרו בחברת אקרו נדל"ן שתקים בעבורם פרויקט פינוי-בינוי. מדובר במכרז שערכו בעלי הדירות באמצעות חברת ניהול הפרויקטים וקסמן גוברין גבע והחברה לפיתוח והתחדשות עירונית, שמייצגים את בעלי הדירות.

חברת אקרו נדל"ן, בבעלות צחי ארבוב, אילן קפון וזיו יעקובי, מתמקדת בעיקר בקבוצות רכישה אך הקימה לאחרונה חטיבה שעוסקת בהתחדשות עירונית. עוד נציין כי החברה גברה במכרז שנערך על ידי הדיירים על חברות אחרות שעוסקות בתחום כמו אאורה ואשדר.

פרויקט הפינוי-בינוי המדובר מתייחס לבניינים ישנים ברחובות הצנחנים 13-23 ובית אל 47 שבשכונת נווה שרת. נכון להיום מדובר על 128 דירות ישנות שעל פי התוכנית יהפכו ל-370 דירות חדשות ושטחי מסחר בהיקף של כ-800 מ"ר. נציין כי התוכנית במתחם קודמה בשנים האחרונות על ידי הדיירים בליווי החברה לפיתוח והתחדשות עירונית ווקסמן גוברין וכבר אושרה סופית וקיבלה תוקף. כעת יצאו בעלי הדירות למכרז וכאמור בחרו את החברה שתוציא לפועל את הפרויקט. על פי התוכנית, יוכלו להיבנות במתחם שני מגדלי מגורים בני 25 קומות ושני בניינים נוספים בני שבע קומות כל אחד. אדריכל התוכנית הוא גיל שנהב ממשרד כנען שנהב אדריכלים.

"אנו גאים מאוד בעובדה שדיירי המתחם בחרו בנו להוביל את פרויקט ההתחדשות העירונית במתחם הצנחנים", אמר היום זיו יעקובי, מנכ"ל ומבעלי אקרו נדל"ן.

מנהלת הפרויקט מטעם בעלי הדירות, אדריכלית גלי דולב, שותפה מנהלת בחברת וקסמן גוברין גבע, הוסיפה: "הליך הוצאת המכרז לבחירת יזם לפרויקט, מקסם את התמורה לשני הצדדים. היזם מקבל לידיו תוכנית מאושרת, לאחר שעברה את אישורי הועדות וכך הסיכון שלו, שלרוב נובע מחוסר ודאות, פוחת. ככל שהסיכון של היזם פוחת עולה התועלת של בעלי הדירות בשל לוחות הזמנים שמתקצרים משמעותית".

לדברי ניר שמול, מנכ"ל החברה לפיתוח והתחדשות עירונית ואחד מבעליה: "לאחר התארגנות 95% מבעלי הדירות, הגשתה ואישורה של התב"ע למתחם ופרסום מכרז נבחר יזם שיפעל לקידום ומימוש הפרויקט".