חולדאי: הרכבת הקלה חייבת לפעול גם בשבת

ראש עיריית ת"א: "לא ניתן להפעיל פרויקט בסדר גודל כזה מבלי למצוא את הדרך להפעיל אותו 7 ימים בשבוע ולספק מענה לתושבים גם בשבת"

TBM הרכבת הקלה מתחת לנתיבי איילון / צילומים: רפי קוץ
TBM הרכבת הקלה מתחת לנתיבי איילון / צילומים: רפי קוץ

חברת נת"ע, המקימה את מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל-אביב, פתחה היום (ד') את דגם קרון הקו האדום בשדרות רוטשילד בתל-אביב, באירוע חגיגי בנוכחות שר התחבורה, ישראל כ"ץ, וראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי.

דגם הקרון הובא לישראל לצורך בדיקות והפקת לקחים לקראת ייצור הקרונות במפעל חברת CRC בסין. בנת"ע החליטו להציג בהזדמנות זו לציבור הרחב איך תיראה הרכבת, לצורך קבלת משוב.

במהלך האירוע החגיגי, חולדאי הביע ביקורת מרומזת על המלצת בג"ץ השבוע למחוק עתירה הדורשת להפעיל תחבורה ציבורית בשבת: " לא ניתן להפעיל פרויקט בסדר גודל כזה מבלי למצוא את הדרך להפעיל אותו 7 ימים בשבוע ולספק מענה לתושבים גם בשבת".

חולדאי הוסיף: ""לאחר הריון ארוך, ב-2021 אנו צפויים לחנוך את הפרויקט ונגזור את הסרט כשהרכבת כבר תיסע".

מנכ"ל נת"ע, יהודה בר-און, הודה לשר התחבורה וראש עיריית תל-אביב על מעורבות בפרויקט ואמר: "אנחנו בשליש הדרך, וממשיכים להתקדם לקראת הפעלת הרכבת ב-2021. במקביל לעבודות שמורגשות בשטח אנחנו מקדמים את הקרונות ואת המערכות הטכנולוגיות של הרכבת". בר-און שיבח את חברת CRC על הייצור האיכותי והודה למנהליה על הבאת הדגם לישראל לקראת החגים.