פייסבוק עומדת מאחורי ניסיון למנוע הקרנת הסרט פייסבוקיסטן?

3 שעות לפני הקרנת הסרט "פייסבוקיסטן" בלובי של המגדל בו שוכנים משרדי פייסבוק ישראל, הופיע שלט המודיע כי בהתאם להנחיות בטיחות שהתקבלו ע"י יועץ הביטחון של הבניין, לא ניתן יהיה לקיים בו את אירוע הקרנת הסרט

פייסבוק / צילום: רויטרס
פייסבוק / צילום: רויטרס

פייסבוק, כך מסתבר, מנסה לחסום לא רק חשבונות של משתמשים שעוברים לטעמה על חוקי הקהילה כהגדרתה - אלא גם את דלתות המגדל בו שוכנים משרדיה: 3 שעות לפני הקרנת הסרט "פייסבוקיסטן" בלובי של המגדל - אותו לובי שהתברר לפני מספר שבועות שהוא שטח ציבורי - הופיע שלט המודיע כי בהתאם להנחיות בטיחות שהתקבלו על-ידי יועץ הביטחון של הבניין, לא ניתן יהיה לקיים את אירוע הקרנת הסרט.

מי שעומד מאחורי הניסיון להקרין את הסרט הוא הבלוגר דורי בן ישראל קריו, שהחשב לאחד המבקרים הקשים של פייסבוק בישראל ומנהל מולה כבר שבועות רבים מאבק - חלקו משפטי.

בן ישראל לא מפספס הזדמנות להטריל את פייסבוק, ומאז שהתפרסם כי הלובי של פייסבוק הוא שטח ציבורי, מבלה בו בן ישראל שעות רבות, ואיתו חלק מהפעילים החברתיים הבולטים בישראל - ביניהם ברק כהן מ"באים לבנקאים".

ניסיונות של בעלי המגדל לגייס לצידם את המשטרה לא צלחו, לאחר שהתברר כי השוטרים נחשפו לסיטואציה הנדל"נית המיוחדת של השטח ונאלצו לעזוב.

בימים האחרונים פרסם בן ישראל כי קיבל מיוצר "פייסבוקיסטן" - הסרט שנחשב לחריף ביותר מבין הסרטים שעוסקים ברשת החברתית - אישור להקרין אותו במתחם המדובר.

בפייסבוק שמרו כל העת על שתיקה, אך היום כאמור צץ השלט שמבשר על ההחלטה. "לדאבוננו, בתקופה האחרונה מבקשים גורמי מחאה שונים להפר את הסדר במקום, וזאת כדי לקדם מטרות שונו תוך פגיעה בשימושים להם לא נועד לובי הבניין. האירוע זומן על-ידי גורמים אלה מבלי שלהם או לאחר יש הרשות והזכות לערוך אותו בלובי הבניין, והוא מהווה ניסיון נוסף לשבש את שהותם של משתמשי הבניין תוך סיכון עצום לדיירים ולציבור", נכתב בשלט.