לראות ולקנא: אם רק היו בונים כזה דבר בתל-אביב

פתרון אולטימטיבי להפחתת הצפיפות ברחובות ולמכת גניבות האופניים: בימים אלה נפתחת הקומה הראשונה של מה שעתיד להיות חניון האופניים הגדול בעולם שנבנה בימים אלה בהולנד ■ מדובר בחניון תת-קרקעי חדש ומרשים במיוחד שנחשב למתקדם מסוגו בעולם

חניון האופניים הגדול בעולם בהולנד / צילום: מהוידאו
חניון האופניים הגדול בעולם בהולנד / צילום: מהוידאו

הכתבה הזאת אינה מומלצת לרוכבי אופניים, כי היא עלולה לעורר בהם קנאה חסרת מעצורים ואפילו סוג של כעס נוכח המאמצים שעושה עיריית אוטרכט בהולנד עבור תושביה. 

בימים אלה נפתחת הקומה הראשונה של מה שעתידה להיות חניית האופניים הגדולה בעולם, והיא תמוקם ליד תחנת הרכבת המרכזית בעיר. כעת מציע "מוסך האופניים" - כפי שמכנים אותו מפתחיו - 6,000 מקומות חניה, אולם בשלהי 2018 הוא כבר יציע כ-12,500 מקומות חניה, כאשר עם תום הבנייה יכיל המוסך קרוב ל-22,000 מקומות חניה. בכך עוקף "מוסך החניה" ההולנדי את חניית האופניים של תחנת הרכבת קסאי שבטוקיו, שהציעה 9,000 מקומות חניה. 

מוסך האופניים הוא חלק מתכנון כולל של תחנת הרכבת המרכזית Stationsplein, פרויקט שעוצב על-ידי האדירכל Ector Hoogstad ומתבצע תחת השגחתה של עיריית אוטרכט ובשיתוף עם הרכבת של הולנד.

22,000 מקומות החניה יחולקו בין 5 מגרשי אופניים שימוקמו ליד כניסות התחנה. החניה תהיה פתוחה 24 שעות ביממה ותיעזר במערכת דיגיטלית כדי לסייע לרוכבים לאתר היכן החנו את האופניים שלהם. זה ייעשה באמצעות שבב אלקטרוני שיוטמע באופניים ויאפשר לרוכבים בין היתר גם גישה לתחנות שירות אופניים המעניקות שירותי תיקון, חלפים ואביזרים שונים. 

החניה עצמה תחולק ל-3 קומות. הקומה העליונה תשמש לאחסון יום, בעוד הקומה האמצעית תציע חניה לטווח ארוך. אזור מיוחד יציע מקום עבור דגמי אופניים יוצאי דופן, כגון אופני טנדם המיועדים לשני רוכבים ויותר או אופניים עם כידון רחב יותר.

אגב, אם שכחנו לציין - כל זה ניתן לרוכבים ללא כל עלות מצידם.