ערב ראש השנה: עובדים במפעל ביטחוני בצפון - בלי משכורות

עוובדי החברה הביטחונית מג"מ בטיחות בנצרת עילית מתכוונים לפתוח מחר בשביתה במחאה על כך שטרם קיבלו את מלוא משכורות אוגוסט ■ "לא נותרה בידינו כל אפשרות אחרת מלבד השבתת המפעל כדי להציל את כבודם ואת מעמדם של העובדים"

תלוש משכורת תלוש שכר / צלם: תמר מצפי
תלוש משכורת תלוש שכר / צלם: תמר מצפי

עובדי החברה הביטחונית מג"מ בטיחות שבנצרת עילית מתכוונים לשבות החל ממחר במחאה על כך שטרם קיבלו את מלוא משכורות חודש אוגוסט. עובדי המפעל מאוגדים בהסתדרות הכללית וממנה נמסר כי מדובר בכ-80 עובדים. אולם, לטענת הנהלת מג"מ בטיחות, בשורותיה מועסקים 47 עובדים "בלבד".

המפעל עוסק בייצור של מוצרי טקסטיל וגומי, כמו גם מכלי דלק לטנקי המרכבה של צה"ל, מצנחים, חגורות לחץ לטייסים ועוד. הוא נמצא בבעלות של אנשי העסקים משה דניאל, וצביקה ועמית טסלר- שרכשו אותו לפני כ 3 שנים מחברת SDS. מנכ"ל החברה הוא מאיר גלעדי.

בהסתדרות הכללית טוענים כי למרות שלפני כשנה נחתם במפעל הסכם קיבוצי שמסדיר לראשונה את ביטחונם התעסוקתי של עובדי החברה - נמצאו אי סדרים לכאורה בהפרשות החברה לקרנות הפנסיה ולקרנות ההשתלמות של העובדים וכך, במהלך החודשים האחרונים היו מספר עיכובים בתשלומי השכר שלהם.

יו"ר ההסתדרות הכללית במרחב העמקים הצפוני, ליאון פרץ, התייחס היום (א') למשבר במג"מ בטיחות ואמר כי "אני מצר על כך שההנהלה בחרה לפגוע בעובדיה הנאמנים והמסורים בצורה כל כך מבזה ומחפירה. על אף ניסיונותינו הרבים למצוא פתרונות- לא נותרה בידינו כל אפשרות אחרת מלבד השבתת המפעל כדי להציל את כבודם ואת מעמדם של העובדים".

בשיחה עם "גלובס" אמר יו"ר החברה, עמית טסלר, כי עד כה שולמו לעובדים כ 40% ממשכורות חודש אוגוסט וכי יתרת השכר תשולם להם עד יום ג' הקרוב. עוד הוסיף טסלר כי גם ההפרשות לקרנות הפנסיה וההשתלמות של העובדים שולמו בידי החברה- במסגרת הסדר שאליו הגיע עם הקרנות.

לדבריו, בקשה שהגיש באחרונה לקבלת סיוע בהיקף של יותר מ 3.5 מיליון שקל מהקרן למפעלים במצוקה שבמשרד הכלכלה והתעשייה- נדחתה, בלי שקיבל נימוק על סיבות הדחייה.

לפי טסלר, הסיבה למשבר שאליו נקלע המפעל היא עצירת הזמנות מצד מערכת הביטחון במהלך השנים האחרונות: מדובר בהזמנות של מכלי דלק לטנקי מרכבה סימן 2, בהיקף של כ-3 מיליון שקל- שבוטלו בשל החלטת צה"ל להוציא טנקים מדגם זה משירות מבצעי. הזמנות נוספות, בהיקף של 1.2 מיליון שקל על רכש של מצנחים- בוטלו אף הן בשל החלטת מערכת הביטחון לרכוש אותם בארה"ב וזאת באמצעות כספי הסיוע הביטחוני האמריקאי.

בשיחה עם "גלובס" הוסיף טסלר ואמר כי "נוצר בור, ולוקח זמן למלא אותו. עם זאת, יש צפי לגידול בהכנסות במהלך 2018 בשל הזמנות רבות שהגיעו אלינו ובמסגרת פעילותנו אל מול משרד הביטחון".