מועצת הכבלים: להחשיך את אפיקים 22 ו-10 לחודשיים בלבד

הקרב על ההחשכה: אחרי שברשות השנייה המליצו כי לאחר פיצול ערוץ 2 ב-1 בנובמבר, אפיקים 22 ו-10 בממירי yes והוט יוחשכו למשך שנה שלמה - מועצת הכבלים ממליצה כעת על תקופה קצרה בהרבה ■ שר התקשורת איוב קרא יכריע בסוגיה

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי
יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי

מועצת הכבלים והלוויין פרסמה היום (ב') את המלצתה בכל הנוגע לאפיקים 22 ו-10 בממירי yes והוט, שאותם יפנו קשת, רשת וערוץ 10 החל ב-1 בנובמבר.

כזכור, החל מעוד כחודש וחצי קשת ורשת, שמשדרות כיום באפיק 22, יעברו לאפיקים 12 ו-13 (בהתאמה); וערוץ 10 יעבור מאפיק 10 לאפיק 14.

האפיקים שמפנים ערוצי הברודקאסט הם אפיקים פופולריים, שהצופים התרגלו להרבות בצפייה בהם, ועל רקע זה עולה השאלה מה יוצג בפני צופה שיחפש את הערוצים הללו לאחר 1 בנובמבר.

מי שיכריע בשאלה הוא שר התקשורת איוב קרא, אך לאחרונה כבר פורסמה המלצתה בעניין של הרשות השנייה לטלוויזיה, שמפקחת על ערוץ 2 וערוץ 10. זו המליצה כי האפיקים יוחשכו לתקופה ארוכה יחסית של שנה.

כעת, מועצת הכבלים והלוויין, שמפקחת על yes והוט - שמעוניינות מטבע הדברים להחזיר את האפיקים לשליטתן בהקדם האפשרי - ממליצה על תקופת החשכה קצרה בהרבה, של חודשיים בלבד.

בהחלטת מועצת הכבלים והלוויין מצוין כי "לאור הקמפיין הפרסומי המשמעותי הצפוי לקראת הפיצול, שכבר החל בשבועות האחרונים; לאור העובדה שמידע על כל ערוץ מוצג לצופים במדריך האלקטרוני (EPG) וכן לאור התחייבות הוט ו-yes להפנות את הצופים לערוצים החדשים - פרק זמן של חודשיים הוא מספיק בהחלט".

במועצה, שבראשה עומדת ד"ר יפעת בן-חי-שגב, גם הזכירו היום כי ממילא הוט ו-yes אינן יכולות לשבץ ערוצים הכוללים שידורי חדשות או פרסומות באפיקים שיתפנו, וכי כבר היום הממשלה מפקיעה מספר רב של ערוצים מידי החברות לטובת ערוצים ציבוריים, ערוצים ייעודיים וערוצים של הרשות השנייה.