המשטרה: לא נאפשר לנכים לחסום כבישים ולשבש את התנועה

(עדכון) - המשטרה תאכוף את חוקי התנועה נגד מה שכינתה "הפרעות חמורות"; הציעה "מתווי מחאה חלופיים" שלא ייגרמו להפרעות לתנועה בכבישים

נתיבי איילון / צילום: איל יצהר
נתיבי איילון / צילום: איל יצהר

המשטרה הודיעה הערב (א') למארגני מחאת הנכים כי במקרה שבו ימשיכו בחסימות כבישים וישבשו את התנועה, היא תאכוף את חוקי התנועה נגד מה שכינתה "הפרעות חמורות".

עוד נמסר כי במסגרת ההידברות עם מארגני המחאה הציעה המשטרה "מתווי מחאה חלופיים" שלא ייגרמו להפרעות לתנועה בכבישים.

מוקדם יותר הערב חסמו פעילי מחאת הנכים את צומת רעננה בכביש 4. זאת, לאחר שבשעות הבוקר שיבשו את התנועה בנתיבי איילון בצפון תל-אביב ובכניסה להרצליה וגרמו לפקקי תנועה נרחבים.

הפעילים, המוחים בדרישה להשוות את קצבאות הנכות שהם מקבלים מהמדינה לגובה שכר המינימום, צפויים להיפגש מחרתיים (ג') בלשכת ראש הממשלה עם פרופ' אבי שמחון העומד בראש הוועדה להעלאת הקצבאות. הפגישה צפויה להתקיים בהמשך לדבריו של שר הבריאות יעקב ליצמן, לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו יציג לאחר החגים הקלות נוספות בתוכנית הדיפרנציאלית להעלאת קצבת הנכות. אולם, על-פי המסתמן לא צפוי שינוי במתווה שהציג נתניהו לפתרון הסוגיה בעבר.

כאמור, הבוקר ארגוני הנכים חסמו לתנועה את נתיבי איילון לכיוון דרום, סמוך למחלף קק"ל בתל-אביב. שוטרי אגף התנועה של משטרת ישראל שהוזעקו למקום כיוונו את התנועה וקראו לנהגים לנסוע בדרכים חלופיות. בנוסף, המשטרה חסמה לתנועה את היציאות לנתיבי איילון לכיוון דרום במחלף שבעת הכוכבים וכן במחלף גלילות, שם הופנתה התנועה לכביש 5. 

בסביבות השעה 8:50 דווח כי איילון דרום והירידה אליו מכביש 5 נפתחו חלקית. בהמשך, בסביבות 9:30, כל נתיבי איילון נפתחו לתנועה, וזאת אחרי יותר משעתיים של חסימות.