חשד: החתים דיירים על תמ"א 38 והוציא חשבוניות פיקטיביות

רשות המסים עצרה תושב פתח-תקווה שעל-פי החשד הוציא חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מעל 4.5 מיליון שקל במסגרת תכנון וביצוע פרויקט תמ"א 38 ■ עורכי דינו: "מספרים מופרכים וחשדות שגויים" ■ גילוי מרצון – כל מה שצריך לדעת

הליך הגשבור. יקל על הוצאות פרויקטי תמ"א 38 לפועל /  צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
הליך הגשבור. יקל על הוצאות פרויקטי תמ"א 38 לפועל / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

רשות המסים עצרה תושב פתח-תקווה שעל-פי החשד הוציא חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מעל 4.5 מיליון שקל במסגרת תכנון וביצוע פרויקט תמ"א 38.

על-פי החשד, מיכאל אדרי, בן 60, החתים דיירים כדי להיכלל בפרויקטים במסגרת תמ"א 38, תוך שהוא מוציא לחברה העוסקת בביצוע פרויקטים אלה חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מיליוני שקלים.

בית משפט השלום בירושלים נעתר לבקשת היחידות החוקרות - מחלקת חקירות מכס ומע"מ ירושלים ומשרד מע"מ ירושלים - והורה על הארכת מעצרו של אדרי עד יום שישי. 

החקירה החלה בעקבות ביקורת חשבונות שנערכה לחברת "סאם אנד נאט", העוסקת בביצוע פרויקטי תמ"א 38, אשר במהלכה התגלה כי היא קיזזה חשבוניות פיקטיביות שנמסרו לה על-ידי אדרי בסכום של כ-4.5 מיליון שקל, שמס התשומות בגינן עומד על כ-800 אלף שקל.

על-פי החשד, אדרי קיבל מהחברה עמלות כדי להחתים דיירים להיכלל בפרויקטים של החברה, ובגין עמלות אלה הוא הוציא חשבוניות פיקטיביות, בשעה שאין לו כלל תיק במע"מ. כמו כן, על-מנת להסוות את פעילותו, פרע אדרי על-פי החשד צ'קים בסכום של מיליוני שקלים בצ'יינג'ים בבני-ברק. 

אתמול (ב') נערך חיפוש בביתו וברכבו של אדרי, ונמצאו שם מסמכים שונים, חותמות של עוסקים וחברות החשודות כמזויפות, צ'קים וחוזים המחזקים את החשדות נגדו. 

"מספרים מופרכים וחשדות שגויים"

עורכי הדין עופר רחמני וסוזנה מיכאלוב ממשרד אודי ברזלי, המייצגים את אדרי, מסרו בתגובה כי "החקירה רק בראשיתה, ואין תמונה ברורה בפני היחידה. נתפס חומר רב במשרד בו שכר מר אדרי שירותים, והיחידה ייחסה את כל החומר למר אדרי.

"מר אדרי עומד על כך שמעולם לא הוציא חשבוניות פיקטיביות ולא זייף דבר. בדיון עלה כי אכן אין כל ראיה כנגדו לזיוף או הוצאה של חשבוניות פסולות. לכן, הדברים יתבררו די מהר. מר אדרי גם החזיק בעבר מספר חברות, ומכאן החותמות. גם בכך שוגה היחידה. אנו סבורים כי מדובר, על פניו, במספרים מופרכים ובחשדות שגויים".