רוצים להשקיע בחו"ל? רשות המסים מקלה על הביורוקרטיה

הרשות משיקה מסלול ירוק להעברות כספים לצורך השקעות בחו"ל

עו"ד רו"ח משה אשר / צילום: איל יצהר
עו"ד רו"ח משה אשר / צילום: איל יצהר

רשות המסים משיקה מסלול ירוק חדש המאפשר ביצוע העברות של תשלומים לחו"ל, לצורך ביצוע השקעות בחו"ל או מתן הלוואות בחו"ל, באמצעות הצהרה בבנק בלבד - כך הודיעה הרשות הבוקר (ג').

העברות של תשלומים לתושבי חוץ בחו"ל באמצעות תאגידים בנקאיים מחייבות במקרים רבים אישור ניכוי מס במקור של פקיד שומה, למעט במקרים בהם נקבע כי תשלומים אלה פטורים מניכוי במקור.

מהודעת הרשות עולה כי במטרה להקל על תושבי ישראל המשקיעים בנכסים והלוואות בחו"ל, רשות המסים תאפשר את העברת התשלומים בפטור מניכוי מס במקור, באמצעות טופס הצהרה אשר ימולא בסניף הבנק (או באופן מקוון במערכת הבנקאית), וזאת ללא צורך להגעה למשרדי רשות המסים לצורך קבלת האישור.

המסלול הירוק מיועד לסוגי התשלומים הבאים: השקעה במניות חבר בני אדם, השקעה בנדל"ן בחו"ל, השקעה בנכסים אחרים בחו"ל (נכסים מוחשיים בלבד), מתן הלוואות לתושב חוץ ומתן הלוואות בעלים לחבר בני אדם.

עו"ד יניב שקל, מומחה מס, אומר כי "מדובר בצעד מבורך וראוי. עד היום, בשל הוראה אנכרוניסטית, נדרשה בכל העברה משמעותית להשקעה בחו"ל פניה לפקיד השומה והתעסקות מיותרת, כאשר ממילא ההשקעות האלה אינו מחויבות בתשלום מס בעת העברת הכספים, אלא רק בעת מימוש ההשקעה. בשל ריבוי ההשקעות בחו"ל בשנים האחרונות דובר בגורם מעכב השקעות, שהגביל את המשקיעים לאנשים המוכנים לעיסוק מול פקיד השומה".

לדבריו, "ההוראה החדשה מקלה גם על המשקיעים וגם על רשות המסים, שתוכל לבחון בצורה יותר מדוקדקת את ההעברות לחו"ל שאינן עומדות בתנאים שנקבעו בהוראה".