יציבות בסיום בוול סטריט; ילן: ההתאמות במדיניות - הדרגתיות

פייסבוק ואפל מרכזות עניין - ומתקנות את הירידות של הימים האחרונים ■ מאקרו: מדד אמון הצרכנים ונאום ילן באוהיו ■ דוחות נייקי - לאחר הנעילה

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ג') במגמה חיובית אולם לקראת סיום המסחר נחלשו העליות והמדדים סגרו כמעט ללא שינוי כשהדאו ירד קלות, ה-S&P 500 סגר כמעט ללא שינוי והנאסד"ק עלה. עליות שערים נרשמו ברוב בורסות אירופה, לאחר נעילה מעורבת בשוקי אסיה.

 

מאקרו: פורסם הנתון החודשי של מדד אמון הצרכנים בארה"ב. המדד, המשקף תוצאות סקר שנערך בקרב 5,000 משקי בית אמריקאים, אמור לספק תמונה של מצב הכלכלה כפי שהיא משתקפת מהצד הצרכני. הקריאה לחודש אוגוסט עמודת על 119.8 נקודות, קריאה נמוכה מהצפי שהיה לנתון של 119.9 נקודות ונמוכה מהקריאה לחודש יולי, שעמדה על 122.9 נקודות.

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'נט ילן, נאמה בכינוס כלכלי בקליבלנד, אוהיו. ילן והתייחסה למגוון נושאים, בהם שיעור האינפלציה, יציבות השווקים והמדיניות המוניטרית של הפד. ילן למעשה חזרה על דבריה מהנאום לאחר ישיבת ועידת השוק הפתוח כשליבת הדברים כללה את האמירה לפיה שינויי המדיניות בהן ינקוט הפד בקרוב יהיו הדרגתיים.

ענקית ציוד הספורט נייקי  תפרסם את דוחותיה הרבעוניים לאחר נעילת המסחר. החברה צפויה לדווח על רווח של 47 סנט למניה, נמוך מהרבעון המקביל בשנה שעברה, בו נרשם רווח של 73 סנט למניה.

"ניו-יורק טיימס" דיווח לפנות בוקר, שלפחות שישה בכירים בממשל טראמפ, שמתוארים כמקורבים ביותר לנשיא, השתמשו בחשבונות דוא"ל פרטיים לצורכי עיסוקיהם הרשמיים, בתכתובות שעסקו בענייני הבית הלבן, בניגוד לתקנות על התנהלות בכירים. פקידים בכירים ממשל בהווה ובעבר הם מקור הידיעה, על פי ה"טיימס". (לסיפור המלא)

יצרנית השבבים טאואר  חשופה לשווקים צומחים, וההכנסות שלה עשויות לצמוח בשיעור שנתי ממוצע של 9% בשנים 2016-2019. כך סבורים כלכלני בנק ההשקעות קרדיט סוויס שהתחילו לסקר היום את מניית טאואר בהמלצה חיובית ובמחיר יעד גבוה ב-23.9% ממחיר המניה. המלצת הבנק היא "תשואת יתר" ומחיר היעד הוא 36 דולר. ׁ(לסיפור המלא)

מניית אפל  התאוששה לאחר שנסחרה בסנטימנט שלילי בימים האחרונים, על רקע התחזיות הנמוכות להזמנות למכשירי האייפון 8 והאייפון 8 פלוס החדשים. החברה גם מתמודדת עם הערכות לפיהן מכירות מכשיר הדגל החדש עליו הכריזה החברה, האייפון X, ייתקלו בבעיה בדמות קשיי ייצור משמעותיים.

פייסבוק  הודיעה כי תוותר על התוכנית להנפקת סוג מניות נוסף, בכדי שמארק צוקרברג יוכל לדלל החזקותיו מבלי לאבד את השליטה בחברה. צוקרברג טוען שכעת, לאור עליית המניה של החברה בתקופה האחרונה, ביכולתו למכור מספיק מניות על מנת לממן את פעילויותיו הפילנתרופיות - ללא צורך במהלך ההנפקה. (לסיפור המלא)