קרדיט סוויס החל לסקר את טאואר; עשויה להגיע ל-44 דולר

בקרדיט סוויס מצמידים למניית טאואר המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 36 דולר: "מאמינים שמכירות החברה יצמחו בממוצע שנתי של 9%, דבר שיוביל לצמיחה של 20% ברווח הנקי למניה בשנים 2016-2019"

ראסל אלוואנגר / צילום: איל יצהר
ראסל אלוואנגר / צילום: איל יצהר

יצרנית השבבים טאואר  חשופה לשווקים צומחים, וההכנסות שלה עשויות לצמוח בשיעור שנתי ממוצע של 9% בשנים 2016-2019. כך סבורים כלכלני בנק ההשקעות קרדיט סוויס שהתחילו לסקר היום (ג') את מניית טאואר בהמלצה חיובית ובמחיר יעד גבוה ב-23.9% ממחיר המניה. המלצת הבנק היא "תשואת יתר" ומחיר היעד הוא 36 דולר.

בתרחיש חיובי במיוחד, בבנק מעריכים שמניית טאואר עשויה להגיע גם ל-44 דולר. "התמחור הנוכחי של טאואר אינו יקר", כותב האנליסט קוואנג טונג לי.

לדבריו, "טאואר היא השחקנית המתמחה מספר אחת בתחום ה-foundry בשבבים אנלוגים/משולבים, עם נתח של כ-30% מהשוק ב-2016. לאור חשיפתה לתחומים צומחים בשוק השבבים, כגון אנרגיה, חיישני ראייה ו-RF, אנחנו מאמינים שמכירות החברה יצמחו בממוצע שנתי של 9%, דבר שיוביל לצמיחה של 20% ברווח הנקי למניה בשנים 2016-2019".

להערכת האנליסט, מכירות החברה ב-2019 יעלו על 1.6 מיליארד דולר לעומת 1.25 מיליארד דולר ב-2016, ושולי הרווח התפעולי שלה יתרחבו ל-23%. האנליסט מתייחס לשיתוף הפעולה החדש שנחתם לאחרונה בסין (הקמת מפעל חדש ללא השקעה מצד טאואר, במימון שותפתה חברת Tacoma) ולדבריו, יש בכך אפסייד פוטנציאלי נוסף. "קשה לאמוד את הפוטנציאל של השותפות משום שהמפעל יחל לפעול רק בעוד כשנתיים, אך השותפות נותנת לטאואר גמישות גם בעלויות וגם בהוצאות ההוניות (CAPEX)", כותב האנליסט. הוא מעריך שבטווח הארוך המפעל בסין יוכל להוסיף 10% למכירות ולרווח לפני ריבית ומס (EBIT). בשלב זה, הוא אינו כולל את המפעל במודל שלו.

עוד מציין האנליסט את בכירי טאואר - המנכ"ל ראסל אלוואנגר, הנשיא ד"ר יצחק אדרעי, סמנכ"ל הכספים אורן שירזי וסמנכ"ל התפעול רפי מור - אשר לכל אחד מהם ותק של למעלה מעשור בחברה. בצד הסיכונים מזכיר האנליסט את החשיפה הגבוהה של טאואר לפנסוניק (35% מהמכירות) ואת התחזקות השקל מול הדולר.

טאואר נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 2.8 מיליארד דולר אחרי עלייה של 93% במניה בשנה האחרונה.