מחיר למשתכן: נסגר מכרז לבניית 230 דירות מוזלות באשקלון

מדובר במכרז שהתייחס לשני מגרשים שונים בשכונת עיר היין בצפון מזרח העיר ■ עפ"י תוצאות המכרז, חברת ג.ג.א.ב יזום נכסים והשקעות זכתה בשני המתחמים

דירות מחיר למשתכן/ צילום: גלובס טיוי
דירות מחיר למשתכן/ צילום: גלובס טיוי

מכרז מחיר למשתכן באשקלון נסגר בהצלחה. מדובר במכרז שהתייחס לשני מגרשים שונים בשכונת עיר היין בצפון מזרח העיר המאפשרים בניית 328 יחידות דיור בסך-הכול, 230 מהן מוזלות והשאר (98 יחידות דיור) יימכרו בשוק החופשי מחיר רגיל.

על פי תוצאות המכרז, חברה אחת זכתה בשני המתחמים. מדובר בחברת ג.ג.א.ב יזום נכסים והשקעות שהצעתה הזוכה עמדה על 7,583 שקל למ"ר במגרש אחד ועל 7,639 שקל למ"ר במגרש השני בעוד מחיר המקסימום במכרז עמד על 7,900 שקל למ"ר ו-7,800 שקל למ"ר. סכומים אלו אינם כוללים את מרכיב המע"מ.

על פי נתוני משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ורמ"י, ההצעות הזוכות משקפות מחיר של הכל מכ-797.8 אלף שקל לדירה בת 95 מ"ר, ומחיר של החל מכ-930.1 אלף שקל לדירה בת 110 מ"ר. מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ כמו גם את חישוב שטחי המרפסת, החניה והמחסן. עם זאת, חשוב לציין כי מדובר בחישוב ראשוני עוד טרם הגיש הזוכה את התכנון לוועדה המקומית, וייתכן כי הדירות בפרויקט יהיו שונות בגודלן, וכך גם המחיר. עוד נציין כי המחיר כולל גם מענק בגובה 40 אלף שקל לזכאים.

על פי מעקב "גלובס" אחר מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו בהצלחה, נכון להיום מדובר בכ-41.9 אלף דירות במסגרת מחיר למשתכן ויחד עם הדירות המוזלות בתוכנית מחיר מטרה מדובר על כ-43.5 אלף דירות מוזלות. נדגיש כי מדובר בדירות המוזלות בלבד, לא כולל דירות במחיר שוק שנכללות גם הם לעתים במכרזים.

עוד נציין כי מספר הדירות המוזלות אינו כולל תוספת שבס (תוספת שיכול הקבלן לקבל באישור הועדה המקומית במספר הדירות ללא הגדלת השטח הבנוי בפרויקט) וזאת בשל אי הוודאות שדירות אלו אכן יאושרו, וגם אם כן, בחלק לא מבוטל מהמקרים דירות השבס נמכרות כדירות במחירי שוק ואין מיועדות לזכאי מחיר למשתכן.