הכירו: שתי אפליקציות שימושיות וידידותיות ללימוד שפה

בין אם בטיסה או בהמתנה בנמל התעופה ובין אם כחלק מההיערכות לקראת הנסיעה, או שסתם התאהבתם בספרדית או בצרפתית, ומתחשק לכם להכיר כמה מילים ויותר מכך: הכירו שתי אפליקציות ידידותיות במיוחד שיסייעו לכם במשימה בדרכים יצירתיות ופשוטות למדי

צ'ק אין, לימוד שפות / צילום: שאטרסטוק
צ'ק אין, לימוד שפות / צילום: שאטרסטוק

בין אם בטיסה או בהמתנה בנמל התעופה ובין אם כחלק מההיערכות לקראת הנסיעה, או שסתם התאהבתם בספרדית או בצרפתית, ומתחשק לכם להכיר כמה מילים ויותר מכך: שתי האפליקציות שעליהן נדבר יסייעו לכם במשימה בדרכים יצירתיות ופשוטות למדי.

נתחיל עם האפליקציה דולינגו שמציעה לימוד בשלל שפות מספרדית, צרפתית ואיטלקית, עבור בדנית ורוסית ועד ליוונית, וולשית ועברית. אחרי שבחרתם את השפה הרצויה תצטרכו להגדיר את רמת הלימוד בה אתם מעוניינים: מתרגול של חמש דקות ביום ועד לתרגול יומי של 20 דקות, כולל התראה כי הגיע הזמן לשיעור. בשלב הבא תגדירו אם אתם דוברים חדשים או מתקדמים. הלימוד נעשה באמצעות טקסטים, תמונות וקול כך שתשמעו בדיוק איך לבטא כל מילה. עם ההתמדה תעלו בדרגה עד לבניית משפט. בדרך תעברו מבחני הבנה לתרגום מילים ומשפטים, לאיות נכון או להשלמת משפט. הלימוד נעים ומהנה ובוודאי שלא מזיק להיכנס לאווירה ולהצטייד בכמה מילים לפני שמגיעים ליעד.

האפליקציה השנייה היא בוסו, שהיא למעשה רשת חברתית המציעה לימוד של 12 שפות כולל למשל ערבית יפנית או סינית. בוסו אגב היא שפה שבה דיברו בעבר בקמרון. כאן יש להירשם לפני שמתחילים בלימוד. בשלב הבא בוחרים את השפה ואת רמת הלימוד הנדרשת כשההמלצה היא לעשר דקות ביום.

היתרון של בוסו הוא שהאפליקציה מלמדת מילים ומשפטים שימושיים לשיח בסיסי עם דוברי השפה, כך שאת מה שלמדתם תוכלו באמת לתרגל עם החברים באפליקציה, דוברי השפה שתרגלתם, שיוכלו לתת לכם פידבק מיידי.

עוד מאפשרת האפליקציה תרגול וריענון למילים שלמדתם. עם ההתקדמות תעברו מבחנים לצורך הערכת מצב והרמה אליה הגעתם כשניתן להוריד את השיעורים לסלולרי ולתרגל גם במצב אופליין.