סמנכ"לית בזק החשודה בראיון ב-2010: "פראיירית אני לא"

שרון פליישר - שהיום פורסם כי היא חשודה בעבירות ני"ע במסגרת פרשת בזק - נמצאת בדיוק בציר המחבר בין הניהול לרגולציה, בין המספרים לפוליטיקה ■ פרשנות

שרון פליישר/ צילום: איל יצהר
שרון פליישר/ צילום: איל יצהר

שרון פליישר, סמנכ"לית הרגולציה בבזק - שהיום פורסם כי היא חשודה בעבירות ניירות ערך במסגרת פרשת בזק - נמצאת בדיוק בציר המחבר בין הניהול לרגולציה, בין המספרים לפוליטיקה. היא הוכשרה לזה אחרי שנים של עבודה "בצד השני", תחילה כעוזרת פרלמנטרית של ח"כ דליה איציק ובהמשך כיועצת בכירה למנכ"ל משרד התקשורת באותם ימים, דני רוזן.

בזמן עבודתה במשרד התקשורת, שימש בן זוגה של פליישר, עמית בן-יהודה, כעוזרו הפרלמנטרי של חבר הכנסת עוזי ברעם ("העבודה"), אותו ליווה עוד כשהיה שר התיירות בממשלת רבין. רעייתו של ברעם, אביבה, עובדת כיום בחברת הלובינג "פוליסי" של בוריס קרסני, ששימש בעבר כלוביסט של בזק, מולו התנהלה גם פליישר כששימשה כמנהלת הרגולציה של "פלאפון" ובהמשך של בזק.

פליישר (46) קיבלה במהלך עבודתה בבזק תגמול מיוחד מעבר לשכרה, כאשר רק על שנת 2006 לבדה, למשל, קיבלה בונוס בסך 1.05 מיליון שקל. לפני מינויה של סטלה הנדלר לתפקיד המנכ"לית נחשבה פליישר לאישה החזקה בבזק, והעידה בעצמה בשנת 2010 בראיון לטל שניידר ב"גלובס" כי כל החלטה שהיא מקבלת משפיעה באופן מהותי על ההחלטות העסקיות של החברה.

"בזק שונה מאוד משאר חברות התקשורת", היא סיפרה בראיון. "כתוצאה מההיסטוריה שלה כחברה ממשלתית, אין אף גוף בענף התקשורת בישראל כיום שכפוף לרגולציה כמו בזק. כל דבר שעושים צריך לשאול את הרגולטור אם מותר או אסור. כל הליך שיווק, כל פיתוח של מוצר חדש, כל היבט הנדסי - הכול חייב לעבור רגולציה, ולכן אני נמצאת בתוך כל מהלך של החברה", היא הוסיפה.

בהמשך אמרה: "פראיירית אני לא. אני יודעת שיש נחשים בכל מקום, אבל יש לי חושים מאוד חדים. אם מישהו עושה מהלך שלא לרוחי, אני דוקרת חזרה".