מסתמן: פתרון למחאת הנכים - הקצבה תעלה ל-4,000 שקל

אחרי שבועות ארוכים של הפגנות וחסימות כבישים, מסתמנת פריצת דרך: אחרי יום דיונים ארוך, מתגבש הסכם על הגדלת שיעור הנכים שקצבתם תועלה ל-4,000 שקל בחודש - והצמדת הקצבה לשכר הממוצע במשק

אחרי חודשים של מאבק, מסתמנת הערב (ה') פריצת דרך במאבק הנכים: אחרי דיון מרתוני משעות הצהריים, נציגי הממשלה, ההסתדרות והארגונים מתקרבים להסכמה על מתווה חדש לטיפול בבעיות הנכים. הפתרון המסתמן הינו הגדלת שיעור הנכים שקצבתם תעלה ל-4,000 שקל בחודש, והצמדת הקצבה לשכר הממוצע במשק.

כיום מוצמדת קצבת הנכות, העומדת על 2,342 שקל בחודש, למדד המחירים לצרכן, שעלייתו מתונה בהרבה מזו של השכר הממוצע במשק. הצעד צפוי להפחית את השחיקה בשווי הקצבה, ולהקל על הנכים להתקיים ממנה. בנוסף, קיצוץ הקצבה עם קבלת שכר יחל משכר התחלתי גבוה יותר - דבר שיעודד את הנכים להשתלב בשוק העבודה מבלי לפגוע במצבם הכלכלי. 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התריע אתמול כי אם לא יימצא פתרון לנושא קצבאות הנכים, הוא ישקול להשבית את המשק אחרי החגים. "המטרה היא לראות את המשבר מאחורינו, הלב שלנו איתכם", אמר למובילי המחאה ודחק בהם להגיע לפשרה. כחלק ממפגש ניסנקורן עם מנהיגי המאבק, הוקם לראשונה צוות משא ומתן משותף לארגוני הנכים ולהסתדרות.

מוקדם יותר הבוקר נחסם כביש 70 באזור מחלף אליקים, וגם כביש 4 בצומת פורדיס נחסם לתנועה כחלק מהמחאה להעלאת קצבת הנכים לגובה שכר המינימום. שני הכבישים נפתחו לתנועה אחרי זמן קצר. מאחורי החסימה הבוקר עמד ארגון "הנכים הופכים לפנתרים". אייל כהן מהארגון אמר כי "החסימות יימשכו ויחריפו עד שגובה הקצבה יעלה".