העוזרים המשפטיים: השופט שפיצר התעמר בנו, לא ראוי למינוי

יו"רית ועד העוזרים המשפטיים פנתה לוועדה לבחירת שופטים בבקשה לא למנות את השופט מיכאל שפיצר לשופט בביה"ד הארצי לעבודה ■ "תחת ניהולו של שפיצר חווינו על בשרנו הרעות תנאים השכם והערב והתעמרות של ממש"

מיכאל שפיצר / צילום: תמר מצפי
מיכאל שפיצר / צילום: תמר מצפי

יו"רית ועד העוזרים המשפטיים לשופטים, שרית טוביס, פנתה לאחרונה לוועדה לבחירת שופטים בבקשה לא למנות את השופט מיכאל שפיצר לשופט בבית הדין הארצי לעבודה.

במסגרת תפקידו כמנהל בתי המשפט עמד שפיצר בשנים האחרונות בחזית הסירוב של מערכת המשפט להיענות לדרישות שהעלו העוזרים המשפטיים (שרובן עוזרות נשים), שהמרכזית שבהן הייתה לבטל את ההגבלה שהייתה קיימת על תקופת ההעסקה שלהם בשירות המדינה שעמדה על 6 שנים.

נזכיר כי בית הדין הארצי לעבודה דחה ברוב דעות את העתירה שהגישו העוזרים המשפטיים בנושא, אך בהמשך הפך בית המשפט העליון את ההחלטה וביטל את הכוונה לפטר את העוזרים באופן אוטומטי אחרי 6 שנות העסקה.

מועמדותו של שפיצר לבית הדין ארצי תעלה בקרוב בוועדה לבחירת שופטים. הואיל ושפיצר הוא מועמד יחיד, רבים הסיכויים שהוא יבחר.

לדברי העוזרים המשפטיים במכתבם לוועדה לבחירת שופטים, "בתקופת כהונתו של שפיצר כמנהל בתי המשפט נחצו קווים אדומים ביחסי עבודה, בדיני עבודה ובתחום המשפט המינהלי. התמודדנו עם הנהלה כוחנית ואגרסיבית, שאילצה אותנו לפנות ולחזור ולפנות לערכאות המשפטיות כדי לקבל סעדים ולהגן על זכויותינו".

העוזרים של השופטים מוסיפים וכותבים כי "תחת ניהולו של שפיצר חווינו על בשרנו הרעות תנאים השכם והערב והתעמרות של ממש... במשך כל שנות כהונתו של שפיצר, העוזרים המשפטיים חשו כעובדים סוג ב' של המערכת, כאילו שהמערכת רוצה להיפטר מהם ורואה בהם מטרד. זאת, ביחס הפוך לנחיצותם לשופטים. עוזרים משפטיים רבים לא עמדו בחוסר הוודאות ובתחושה הקשה שההנהלה יצרה, ועזבו".

לדברי העוזרים לשופטים, "אנו סבורים כי מי שמפגין שיקול-דעת לקוי כל-כך כמנהל וכמעסיק, לא ראוי שיכהן כשופט בבית הדין הארצי לעבודה".

דוברת מערכת בתי המשפט מסרה בתגובה כי "הפנייה של העוזרים המשפטיים הוגשה לוועדה לבחירת שופטים, וזו תדון בה".