נחשף לול עם מכונה לזיוף חותמות המוטבעות על ביצים

שוב סכנה בביצי המאכל: המועצה לענף הלול חשפה לול ובו 1,500 תרנגולות מטילות ומכונה לזיוף חותמות המוטבעות על הביצים ■ הלול נמצא בשטח ביתו של תושב כפר אום בטין בפזורה הבדואית בנגב

תרנגולות בכלובי סוללה בישראל / צילום: אנונימוס
תרנגולות בכלובי סוללה בישראל / צילום: אנונימוס

שוב סכנה בביצי המאכל: המועצה לענף הלול חשפה לול ובו 1,500 תרנגולות מטילות ומכונה לזיוף חותמות המוטבעות על הביצים. הלול נמצא בשטח ביתו של תושב כפר אום בטין בפזורה הבדואית בנגב.

במהלך החיפוש הופתעו מפקחי מחלקת הפיקוח של ענף הלול לגלות את הכמות הגדולה של התרנגולות, 1,500 במספר, המגודלות ללא מכסת גידול וללא פיקוח וטרינרי ובתנאים שהגדירו המפקחים כ"מחרידים". כמו כן נמצאה במקום כמות של 7,700 ביצי מאכל ומכונה לזיוף חותמות על ביצי המאכל שהיו אמורות להיות מופצות לציבור.

החשוד נחקר, ונפתח כנגדו תיק, המכונה הוחרמה, ומי ששילמו את המחיר הן העופות שהומתו, לפי המועצה לענף הלול, לאור העובדה ש"מדובר בעופות ממקור לא ידוע, ללא פיקוח וטרינרי. התנאים במקום היו מזוויעים, מתחת לכל ביקורת, והעופות הומתו מהחשש להפצת מחלות ולפי החוק".

עוד מדגישים במועצה כי הביצים שנתפסו הועברו להשמדה, וכי נעשה ניסיון לאתר את הביצים שהונפקו על-ידי אותה חותמת ואשר הופצו לשוק.

במועצה מזכירים כי ביצים שאינן מפוקחות תברואתית מסכנות את בריאות הציבור, וכי שיווקם הפיראטי פוגע כלכלית במשווקי הביצים המפוקחות. "אנו מבקשים מהציבור לרכוש ביצים רק במקומות מסודרים עם חותמת משווק מורשה עם תאריך אחרון לשיווק ולהימנע מרכישת ביצים מדוכנים בשווקים, רכבים חולפים וחלוקה בבתים".