פשרה במאבק על "הצינור": יבקשו מפייסבוק לשכפל את העמוד

ערוץ 10 וגיא לרר יבקשו מפייסבוק לשכפל את העמוד הפופולרי, כך שכל אחד מהצדדים יזכה בעמוד עם כמיליון עוקבים ■ מהלך דומה בוצע לאחרונה בעמוד הפייסבוק של "האח הגדול" ■ בינתיים לא יוקדמו בעמוד תכנים של רשת או של ערוץ 10

גיא לרר /  צילום: תמר מצפי
גיא לרר / צילום: תמר מצפי

הסכסוך המעניין בין ערוץ 10 לבין גיא לרר על עתידו של עמוד הפייסבוק של התוכנית "הצינור" הסתיים היום (ב'), לפחות באופן זמני, בפשרה שאליה הגיעו הצדדים. על פי ההסכמות תוגש בקשה לפייסבוק לשכפול העמוד כך שייווצר עותק נוסף שלו שגם הוא יחזיק באותה נדוניה מבוקשת של למעלה ממיליון עוקבים. בינתיים, במהלך 60 יום, לרר יתחייב לא לקדם מהעמוד תכנים כלשהם שקשורים לתוכניתו החדשה שעומדת לעלות בשידורי רשת בעוד מספר שבועות, וכמובן שהעמוד גם לא יקדם תכנים שקשורים לערוץ 10.

ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים, לאחר דיונים ארוכים במסדרון בית הדין לעבודה בתל-אביב, הושגו לא מעט בזכות גישתה של השופטת מיכל נעים-דיבנר שמתחילת יום הדיונים ביקשה לקיים דיון שלא לפרוטוקול וניהלה את מהלך הדברים באופן חופשי וכמעט נטול פרוצדורות.

גם מערכת היחסים בין שני הצדדים אינה כזאת שמאפיינת בדרך-כלל נצים שמגיעים לבית המשפט, עניין שהקל מן הסתם גם הוא על ניסוח ההסכמות. "לא הייתי מאמין שיום אחד אראה משפט כזה", אמר לרר כשהוא מביט על קלסר עליו נכתב "ערוץ 10 נגד גיא לרר".

"אין ספק שהתיק הזה מאוד מורכב", אמרה השופטת בפתח הדברים. "ברור שהדף הזה שימש את התוכנית במשך כל הזמן שהיא התקיימה, זה היה דף הפייסבוק היחיד של התוכנית (ששייכת לערוץ 10). ומצד שני, נראה כאילו כתוב על העמוד הזה גיא לרר אול אובר איט. זה לא דף שאתה יכול להסתכל עליו במנותק מהבנאדם שניהל והקים אותו".

נעים-דיבנר הפצירה בצדדים להגיע להסכם ("אתם יותר חכמים ממני בכל מה שקשור לפתרונות הפרקטיים"), אף שהודתה רגע לפני ששחררה אותם למגעים כי מדובר "באמת בתיק נורא מעניין. אני צריכה לרסן את עצמי, כי כל-כך יותר מעניין אותי לדון בו מאשר להגיע לפשרה. אבל זה קטסטרופה לתת פה פסק דין".

הצדדים, צריך לציין, עשו עוד לפני ההגעה לבית המשפט מאמצים לפתור את המחלוקת בדרכי שלום, ובראשית הדרך אף נשמעו בטוחים ביכולתם להגיע להסכמות. אך בסופו של דבר ערוץ 10 היה זה שנשבר ראשון כשפנה לפני כמה שבועות לבית המשפט בבקשה שזה יוציא צו שיורה ללרר לא לבצע שינויים בעמוד ולהעביר את האדמין של העמוד לידיו.

היום, לבקשת השופטת, יצאו הצדדים לסבב משא-ומתן נוסף במסדרונות בית הדין לעבודה. מטעם ערוץ 10 נכחו בין היתר המשנה למנכ"ל יואב הלדמן והיועצת המשפטית דבורה קמחי, כשמי שייצג את הערוץ בדיון הוא עורך הדין דרור ורסנו ממשרד יגאל ארנון. לרר יוצג על ידי עורכי הדין הלל סומר, יורם ליכטנשטיין וגבריאלה שוורץ.

ברקע למגעים הבוקר ריחף פתרון הקסם של שכפול העמוד - פתרון שלו שני הצדדים מסכימים. ככל הידוע, מהלך כזה אכן נעשה לאחרונה בישראל, כשעמוד הפייסבוק של "האח הגדול", שהוקם על-ידי קשת ששידרה אותו עד כה, שוכפל כך שגם רשת, שתשדר את התוכנית מעכשיו, קיבלה עמוד עם אותם חצי מיליון עוקבים שצברה קשת.

הבעיה היחידה עם הפתרון הזה היא כמובן שהוא תלוי לחלוטין ברצונה הטוב של פייסבוק, שמערכת השיקולים שלה מהווה קופסה שחורה, ואין דרך לדעת האם ומתי היא תענה לבקשה. אפילו לגבי השאלה האם פייסבוק אכן ביצעה הלכה למעשה שכפול של עמוד הפייסבוק של "האח הגדול" אין ממש תשובה מוסכמת.

בכל מקרה, הצדדים הסכימו לפנות לפייסבוק בבקשה משותפת ולהמתין במשך 60 יום לתשובתה. בינתיים, בתוך 48 שעות, לרר יפרסם פוסט בעמוד, בנוסח מוסכם, שיסביר את התנהלות העמוד בתקופת הביניים, שבה כאמור ייאסר עליו לקדם תכנים של רשת או של ערוץ 10. בנוסף, ערוץ 10 שדרש בתחילה לקבל כחלק מהפשרה אדמין משלו לעמוד, יקבל הרשאת עריכה המכונה הרשאת "אדיטור".

הצדדים הקריאו את הנוסח המוסכם אליו הגיעו בפי השופטת וזו אישרה אותו, וצירפה את עמדת בית המשפט שתועבר גם היא לפייסבוק בבקשה שתוגש לחברה לשכפול העמוד. "אני בטוחה שצוקרברג יתרשם עמוקות מההמלצה", סיכמה נעים-דיבנר.