הסכם קיבוצי חדש בנתיבי ישראל: תוספות שכר ומענקי הצטיינות

לאחר מו"מ ממושך הושג ההסכם ■ ההסכם יהיה תקף עד סוף שנת 2020 ומסדיר, בין היתר, נושאים כמו מענקים ותוספות שכר, הגדלת תקציב הרווחה בחברה והצמדה אוטומטית להסכמי מסגרת נוספים שייחתמו במגזר הציבורי בתקופת ההסכם

ההסתדרות, הנהלת נתיבי ישראל ונציגות העובדים בחברה חתמו הבוקר על הסכם קיבוצי חדש. בהסתדרות מציינים כי ההסכם הושג לאחר משא-ומתן ממושך בין הצדדים. ההסכם יהיה תקף עד סוף שנת 2020 ויחול על כ-320 עובדי החברה.

ההסכם מסדיר, בין היתר, נושאים כמו מענקים ותוספות שכר, הגדלת תקציב הרווחה בחברה, פתיחת אופק קידום נוסף לעובדים שהגיעו לדרגות שיא ואימוץ עלות תוספות השכר בהסכם המסגרת שנחתם במגזר הציבורי בשנת 2016, כמו גם הצמדה אוטומטית להסכמי מסגרת נוספים שייחתמו במגזר הציבורי בתקופת ההסכם.

ההסכם הקיבוצי קובע כי נתיבי ישראל מצטרפת להסכם המסגרת במגזר הציבורי שנחתם ביולי 2016 בין, בהתאם לכך תינתן לכלל עובדי החברה תוספת שכר של 7.75% בכמה פעימות.

תוספות השכר מכוח הסכם המסגרת, תינתנה לעובדים בנוסף להפרשי שכר והפקדות רטרואקטיביות בגין כל התקופה ממועד כניסת הסכם המסגרת לתוקף. בנוסף, העובדים יהיו זכאים לחלקו השני של המענק החד-פעמי המעוגן בהסכם השכר במגזר הציבורי, בסכום של 1,000 שקל שיחולקו לכל עובד המועסק בהיקף של משרה מלאה.

בהסתדרות מציינים עוד כי הסכם השכר בחברה יכלול לראשונה מענקי מצוינות שנתיים שיחולקו לעובדים במנגנון דומה לזה שחל על מנהלי החברה. החל משנת 2017 ואילך, החברה תקצה עד 1.7 מיליון שקל מדי שנה לשם חלוקת מענקי המצוינות.

ההסכם החדש יכלול גם הגדלת תקציב הרווחה למען העובדים. החל משנת 2017, יעמוד תקציב הרווחה על סך של 2 מיליון שקל בשנה. עוד נקבע כי העובדים בנתיבי ישראל יהיו זכאים מעתה לשני ימי הצהרה בשנה, בדומה לנהוג בקרב עובדי המדינה.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך על ההסכם ואמר כי "עובדי החברה ממלאים תפקיד חשוב בפיתוח תשתיות התחבורה של מדינת ישראל וראויים לתגמול הולם. ההסכם החדש מחזק את מעמד העובדים בנתיבי ישראל תוך שיפור משמעותי בשכרם ובתנאי העסקתם. הסכם זה מצטרף לשורה של הסכמים בגופים נוספים שאימצו את הסכם המסגרת במגזר הציבורי, ובכך מביא לצמצום הפערים ולהגברת השוויון בחברה".

מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, מסר: "זהו יום מכונן לחברת נתיבי ישראל. אני שמח ונרגש שהצלחנו לאחר משא-ומתן עם ועד העובדים, הממונה על השכר וההסתדרות החדשה לגבש הסכם קיבוצי פורץ דרך לעובדי החברה".

יו"ר ועד העובדים בחברה, איריס פוקס מסרה : "פעלנו לשיפור תנאי העובדים, מתוך תחושה גדולה של אחריות והבנה משותפת, הן של הוועד והן של ההנהלה, כי ההון האנושי בנתיבי ישראל הוא המשאב החשוב ביותר של החברה".

מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ: "יום מכונן לחברת נתיבי ישראל. זהו הסכם פורץ דרך, הוגן לעובדי החברה ומגלם בתוכו גם אחריות ציבורית".