יציבות בסיום בבורסה; טבע ירדה בכ-13%; מיילן זינקה בכ-20%

יציבות חתמה שלשום את המסחר בוול סטריט, על רקע דוח תעסוקה חלש; המדדים המובילים בניו-יורק בשיא ■ מיילן קיבלה אישור לשיווק שתי גרסאות גנריות של הקופקסון של טבע

סוחרים בבורסת ניו יורק / צילום: בלומברג
סוחרים בבורסת ניו יורק / צילום: בלומברג

המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (א') ביציבות בהמשך למגמה שחתמה שלשום את המסחר בוול סטריט. עדיין, על רקע שיאים חדשים בניו-יורק, פער הארביטראז' במניות המעו"ף חיובי. מיילן  זינקה, ומאידך טבע  צנחה, על רקע הודעת מיילן על קבלת אישור לשיווק 3 גרסאות גנריות לקופקסון, ועל כך הרחבה בהמשך.

 

דוח התעסוקה האמריקאי הפתיע לשלילה כשהצביע על כך שהכלכלה האמריקאית איבדה בחודש ספטמבר 33 אלף מקומות עבודה לעומת התחזיות המוקדמות שצפו התווספות של 82 אלף משרות, נתון שכשלעצמו נמוך אך הוא שיקלל את השפעת סופות ההוריקן "ארווי" ו"אירמה" שהשביתו ערים שלמו. שיעור האבטלה מכוח העבודה ירד ל-4.2%.

עדיין, רבים רואים בדוח זה "רעשי רקע" בלבד, כזה שלא באמת יפגע באיתנות שוק העבודה. בשורה התחתונה, בשווקים עדיין מעריכים כי הפדרל ריזרב יבחר להעלות את הריבית פעם נוספת השנה, שלישית במספר, בפגישתו בחודש דצמבר.

כאמור, מיילן דיווחה ביום ג' האחרון לאחר נעילת המסחר בוול סטריט כי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר לה לפתח גרסה גנרית לקופקסון של טבע. לפי הדיווח, מיילן קיבלה אישור לשתי גירסאות של התרופה לטיפול בטרשת נפוצה במינונים שונים. [לסיפור המלא]

■  טבע מגיבה: גרסה לקופקסון ע"י מיילן תיחשב כהשקה בסיכון

"הקופקסון הגנרי מגדיל הסיכון להורדת דירוג לטבע לאג"ח זבל" 

■ "חדשות רעות לטבע - היתה בטוחה שיש לה זמן עד קופקסון גנרי" 

■ "אין ספק שזה יום שחור לטבע - זה סוף הסיפור של הקופקסון" 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]