"חדשות רעות לטבע - היתה בטוחה שיש זמן עד קופקסון גנרי"

סבינה לוי, אנליסטית לידר שוקי הון: "בטבע היו בטוחים כי השקת גנריקה ל-40 מ"ג טרם מיצוי תהליך משפטי פחות סבירה (מדובר בהשקה בסיכון) ולכן האמינו שהסיכוי להשקת הגנריקה לפני המחצית השנייה של 2018 נמוך"

טבע / צילום: רויטרס
טבע / צילום: רויטרס

"חדשות לא טובות לטבע - לא רק מבחינת האישור של 40 מ"ג", כך אומרת היום סבינה לוי, אנליסטית לידר שוקי הון, בעקבות ההודעה הדרמטית של מיילן מאתמול, על כך שקיבלה אישור לשיווק הגרסאות הגנריות שלה לקופקסון - תרופת הדגל של טבע   לטיפול בטרשת נפוצה - הן במינון של 20 מ"ג והן ב-40 מ"ג שעד כה לא נתקל בתחרות גנרית.

לוי מציינת כי "בטבע היו בטוחים כי יש להם זמן, והשקת גנריקה ל-40 מ"ג טרם מיצוי תהליך משפטי פחות סבירה (מדובר בהשקה בסיכון) ולכן האמינו שהסיכוי להשקת הגנריקה לפני המחצית השנייה של 2018 נמוך". כזכור, גם תחזית טבע ל-2017 לא לקחה בחשבון תחרות גנרית לקופקסון במינון זה השנה.

לוי הוסיפה כי מיילן ציינה בהודעה שלה כי תחל בהספקת המוצר "בכל רגע" והיא אף משיקה תוכנית שירותים המיועדת למטופלים במטרה לתמוך במעבר למוצר שלה.

"טבע ציינה בשיחה האחרונה כי השקת גנריקה ב-2017 לקופקסון 40 מ"ג תוביל לפגיעה של כ-20-25 סנט ברווח למניה ברבעון פעילות מלא. תחזית הרווח ללא גנריקה הינה 4.3-4.5 דולר", מזכירה לוי.