מאבק על תדמית קניון TLV: המבצעים יוארכו לכל תקופת החגים

אף שהשוכרים בקניון שנפתח במארס החלו לשלם דמי שכירות ב-1 בספטמבר, תמונות של קניון TLV שומם לפני החג - תקופה שאמורה להיות אחת העמוסות בשנה - נענו בפוסט וסרטון של מנור גינדי, שהגיב לתמונות: "אני מאמין בקניון, אשמור עליו ואטפח אותו"

מנור גינדי, מנכ"ל גינדי השקעות, בסרטון שהעלה כדי להפריך את הטענות / צילום מסך
מנור גינדי, מנכ"ל גינדי השקעות, בסרטון שהעלה כדי להפריך את הטענות / צילום מסך

חודש אחרי שהשוכרים בקניון גינדי TLV החלו לשלם שכר דירה, הופצו בפייסבוק ביום שלישי בשעות הערב תמונות המראות את הקניון נטוש וריק ממבקרים. "יש משהו ציני בלהראות תמונות של קניון כשהוא לא עמוס", כתב בתגובה מנור גינדי, מנכ"ל ובעלי גינדי השקעות, בעמוד הפייסבוק שלו, בתוספת נתונים שאמורים לסתור זאת. גורמים המקורבים לגינדי טוענים כי המתחרים מנסים לחבל בשמו הטוב של הקניון.

קניון TLV ביום שלישי, יום לפני חג סוכות / צילום: אלון שניידר, מנהלי שיווק מצייצים
 קניון TLV ביום שלישי, יום לפני חג סוכות / צילום: אלון שניידר, מנהלי שיווק מצייצים

הקניון, שמתקשה למשוך אליו מבקרים גם בימי החג, הנחשבים לתקופה הטובה ביותר לקניונים ומתאפיינים בצמיחה במכירות ובעומס, היה ריק ממבקרים גם בבדיקה שערך "גלובס" באותו יום. אך התמונות שהופצו ככל הנראה עוררו לחץ אצל גינדי, שהחליט לשתף בעמוד העסקי שהוא מפעיל התייחסות פומבית לדברים, והיום (א') אף פרסם סרטון וידאו שבו הוא מצולם על רקע הקניון ההומה.

גינדי כתב "הרי לכל קניון יש שעות כאלה. בגיל 21 מילאתי תפקיד של מנהל שיווק בקניון הזהב. ואני אומר באחריות של שני עשורים: קניון TLV הוא יצירה ארכיטקטונית חווייתית וצרכנית מרהיבה. אני מאמין בו, אשמור עליו ואטפח אותו. ואם אלה הנתונים שאנחנו מכירים מהביצועים שלו אחרי חצי שנת פעילות - 2.5 מיליון מבקרים, 50 מיליון שקל פדיון ו-550 אלף מבקרים בחודש אוגוסט לבדו - אז אני צופה לו עתיד מצוין. הקופות מדברות בעד עצמן". 

מנור גינדי, מנכ"ל גינדי השקעות, בסרטון שהעלה כדי להפריך את הטענות / צילום מסך
 מנור גינדי, מנכ"ל גינדי השקעות, בסרטון שהעלה כדי להפריך את הטענות / צילום מסך

בשיחה עם "גלובס" אומר היום גינדי: "הפוסט הגיע לאחר שיצא לי לראות ברשתות החברתיות תמונות כאלה ואחרות. רציתי להראות את המציאות, שהקניון פעיל ותוסס". עוד הוא הוסיף כי "לקניון לוקח בין שנתיים לשלוש לבנות את קהל הלקוחות. גם לקניון מלחה ועיר ימים לקח זמן להיבנות".

עם פתיחת הקניון הוחלט שלא לגבות דמי שכירות מהשוכרים במתחם אלא אחוזים מהפדיון בלבד, אך תקופת החסד הסתיימה, והשוכרים החלו לשלם שכירות מלאה כבר ב-1 בספטמבר. החלטה אסטרטגית נוספת הייתה כי עסקי ההסעדה יישארו בחוץ, על הרחוב, ובפנים יהיו בעיקר עסקי אופנה - אך כעת נראה כי מיעוט המסעדות היה בעוכרי הקניון ולא הגדיל את כמות המבקרים. על כך אמר גינדי: "זה נכון שיש מקום לחזק את הצד הקולינרי במתחם. בחודשיים הקרובים צפויות להיפתח מסעדות גם בתוך הקניון".

בהנהלת הקניון עושים ככל שביכולתם למשוך מבקרים, אולם ניכר שלא בהצלחה רבה. כך למשל, ברחבי הקניון נפרש שילוט של מבצע המבטיח כי רכישה של מעל 350 שקל תזכה את הקונה ב-50 שקל באחת הרשתות הקטנות המופיעות ברשימה. ככל הנראה המטרה של המבצע היא לחזק את החנויות הללו, שמתקשות לספוג תקופות חלשות יותר, בטח ובטח כשכעת הן גם נדרשות לשלם שכר דירה.

המבצע אמנם היה אמור להסתיים ב-20 בספטמבר, אולם כמות הקופונים לא נגמרה, והמבצע צפוי להימשך. בהתייחס לכך, אמר היום ל"גלובס" אבי זמיר, מנכ"ל חברת TLV המפעילה את הקניון, כי עד ראש השנה הסתיימו כ-80%-90% מהמכסה של הקופונים, ולכן הוחלט להאריך את המבצע לכל תקופת החגים.

הקניון, שפתיחתו הוגדרה כהשקה רכה מעולם לא נפתח רשמית. פתיחת הבריכה העירונית במתחם, שתוכננה לקיץ, ואכלוס 700 הדירות בו התעכבו. לדברי גינדי, כעת על הנייר מאוכלסות 550 דירות, אך מרבית הדיירים עדיין לא נכנסו, וכיום בפועל מאוכלסות רק 180-190 דירות - ובכך גם ניסה להסביר חלקית בשיחה איתו את היקף הפעילות של הקניון. בגינדי מקווים כי האכלוס המלא ופתיחת הבריכה יתרחשו עד תחילת נובמבר. 

עומד למכירה?

באחרונה נחשף ב"גלובס" כי חצי שנה לאחר פתיחת קניון האופנה במתחם השוק הסיטונאי בתל-אביב, חברת גינדי השקעות ומשה ויגאל גינדי - המחזיקים כל אחד ב-25% ממנו, מנהלים מגעים למכירת חלקם לפי שווי של 2.15 מיליארד שקל. את המשא-ומתן למכירה מנהל מנור גינדי.

בחברת הרבוע כחול נדל"ן, המחזיקה בשאר הפרויקט (50%), מסרו כי "לא ידוע לנו על רצון למכור את חלקם של השותפים, אך ככל שהדבר יתברר כנכון, לרבוע כחול נדל"ן מוקנית זכות סירוב שבכוונתה לממש". מגינדי השקעות נמסר היום בתגובה לכך: "אנו חברה ציבורית שמדווחת לבורסה. אם יהיה מה לדווח, נדווח, וכרגע אין מה לדווח".

קניון האופנה נפתח בחודש מארס האחרון, במקביל לטופס אכלוס שקיבל פרויקט המגורים הצמוד אליו, הכולל למעלה מ-700 דירות. יזמיות הפרויקט, הכולל גם את חלק המגורים וגם את חלק הקניון, דיווחו כי בקניון בלבד, הכולל 33 אלף מ"ר, הושקעו 1.5 מיליארד שקל, והוא כולל תמהיל של רשתות אופנה פופולריות לצד רשתות אופנה יוקרתיות.

ב-31 באוגוסט פורסמה הערכת שווי שערכו השמאים עדינה גרינברג ורונן כץ לקניון, שצורפה לדוחות הרבעוניים לבורסה של גינדי השקעות, שלפיה שווי הקניון בכללותו הופחת ביוני ב-40 מיליון שקל, ל-1.813 מיליארד שקל. לפי ההערכה, הקניון עמד על תפוסה של 87%.

מאז פתיחת קניון גינדי TLV נשמעה ביקורת על תפוסת מבקרים דלה בו, שמקורה בין היתר בנגישות לא נוחה, ובהערכת השווי של BDO אף הוזכרו האיומים הרלוונטיים לכל הקניונים במטרופולין תל-אביב הכוללים הצפה בשטחי מסחר ועלייה ברכישות באתרי האינטרנט. 

הקונים באים
 הקונים באים