השר כחלון ימנה בקרוב משנה למנכ"ל רשות מקרקעי ישראל

המועמדים לאייש את אחד התפקידים החשובים במאמץ להוריד את מחירי הדיור הם יאיר פינס, עופר לאוטמן, שי וינר ורמי ברדוגו

משה כחלון בכנס לשכת רואי החשבון / יוד צילומים יהודה בן יתח
משה כחלון בכנס לשכת רואי החשבון / יוד צילומים יהודה בן יתח

שר האוצר ויו"ר רשות מקרקעי ישראל, משה כחלון, צפוי לאייש בקרוב את אחד התפקידים החשובים במאבק להורדת מחירי הדיור: משנה למנכ"ל ומנהל חטיבה עסקית ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י). מדובר בתפקיד שפוצל בעבר על ידי מנהל רמ"י בנצי ליברמן, אולם כעת מתכנן כחלון לשוב ולהפקיד את התפקיד בידי מנהל אחד, אליו יהיו כפופים סמנכ"לי התכנון, הפיתוח והעסקאות.

ארבעה שמות מוזכרים כרגע כמועמדים בולטים במכרז הנמצא באוויר: יאיר פינס, סגן הממונה באגף תקציבים האחראי על תחומי בריאות, רווחה, חינוך ותעסוקה; עופר לאוטמן, מנהל החטיבה להתיישבות; שי וינר; לשעבר מנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות ורמי ברדוגו, מהנדס מועצה אזורית דרום השרון.

רמ"י מהווה את הזרוע החשובה ביותר כיום במימוש תוכנית הדגל של כחלון לשיווק מאסיבי של קרקעות למגורים, רובן ככולן במסגרת מכרזים מסובסדים של מחיר למשתכן. על פי חוק רמ"י, בהתאם לרפורמה שגובשה לפני שנים ספורות, המשנה למנכ"ל ימלא את מקום מנהל הרשות בהעדרו וינהל את החטיבה העסקית "למימוש ייעודה ולביצוע תפקידיה בהתאם למדיניות הנהלת הרשות, ולפתח את החטיבה בסיוע גורמי מטה הרשות". דרישות ההשכלה במכרז היו לתואר ראשון, "עדיפות באחד מהתחומים הבאים: משפטים, כלכלה, הנדסת תעשיה וניהול, אדריכלות, מינהל עסקים", עם עדיפות לשכלה אקדמית גבוהה (תואר שני) באחד מהתחומים הנ"ל.

כמו כן נדרש ניסיון בתחומים רלוונטיים לתפקיד ובניהול תהליכים מערכתיים (לבעלי תואר ראשון נדרשו 8 שנות ניסיון מקצועי ולבעלי תואר שני נדרשו 7 שנות ניסיון מקצועי). בנוסף נדרש ניסיון ניהולי של 4 שנים בניהול עובדים וכן "ינתן יתרון להכרות עם התורה המקצועית ותחומי הפעילות של הארגון".

היחיד מהארבעה שמכיר היטב את עבודת רמ"י הוא פינס, שריכז בעבר באגף תקציבים את תחום המקרקעין והתכנון, הוביל את הקמת הוותמ"ל (ועדת העל לקידום מהיר של מתחמי מגורים), את הסכמי הגג מול הרשויות המקומיות ועוד.

בתוך כך, לאחר שאתמול הודיע כחלון על מינויו של היועץ המשפטי של רמ"י, עו"ד ינקי קווינט, למנהל רשות החברות, ההערכות ברמ"י הן כי את קווינט תחליף סגניתו, עו"ד מניה לייקין, שנמצאת ברמ"י כבר כ-20 שנה.