כ-150 אלף מטיילים יצאו לטייל היום ברחבי הארץ

כמיליון מטיילים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים במהלך חגי תשרי ■ חשד לארבע הצתות באירועים שונים

מבצר המונפורט בנחל כזיב / צילום: יותם יעקבסון
מבצר המונפורט בנחל כזיב / צילום: יותם יעקבסון

מנצלים את הימים האחרונים של החגים: כ-150 אלף מטיילים יצאו היום (ה') לטייל בשמורות הטבע והגנים הלאומיים. תנועה ערה במיוחד של מטיילים נרשמה בגנים הלאומיים: קיסריה, ירקון, מעיין חרוד, אשקלון וחוף פלמחים. בין שמורות הטבע בלטו מבחינת כמות המטיילים השמורות בניאס ועין גדי.

מסיכום כולל שנערך על ידי רשות הטבע והגנים עולה כי במהלך חגי תשרי, כמיליון מטיילים פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים.

האתרים הפופולריים ביותר במהלך כל ימי החג וחול המועד היו הגנים הלאומיים קיסריה, מצדה, אשקלון ושמורות הטבע עין גדי והבניאס.

בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים לנו כ-30 אלף מטיילים, שהביאו לתפוסה מלאה בחלק מחניוני הלילה באזור הדרום ובצפון הארץ. 

במהלך חג סוכות וחול המועד טיפלו פקחי רשות הטבע והגנים ב-12 אירועי חילוץ מטיילים, בעיקר בשל פגיעות גפיים קלות, תשישות או סיוע למטיילים שאיבדו את דרכם. בחלק מהאירועים השתתפו מתנדבי יחידות החילוץ.

כמו כן טיפלו פקחי רשות הטבע והגנים גם בחמש שריפות שפרצו ביחד עם לוחמי האש, כאשר בכיבוי חלק מהשרפות השתתפו גם בוקרים, מתנדבים ומטוסי הכיבוי האווירי. קיים חשד להצתה לגבי ארבע מחמש השריפות.  

לדברי רעיה שורקי, מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים: "שלושה גלי ביקורים אפיינו את חג סוכות השנה. גל ראשון בחג ראשון בו יצא הציבור בהמוניו לטייל וליהנות מאתרי הטבע והמורשת ומלינה בחניוני הלילה ברחבי הארץ.

"גל שני בימי חול המועד, אשר בשל מזג האוויר שהתקרר קמעה וגשמי הברכה שירדו, התמעטו הביקורים בחלק מהאתרים והציבור העדיף לטייל באתרי הדרום או באתרים בהם התקיימו פעילויות במערות, מבצרים ומצודות. הגל השלישי בחג שני עם סופ"ש ארוך בו הביקוש ללינות שטח ברשת חניוני הלילה של רשות הטבע והגנים הגיע לשיאו.

"שמחנו לראות את הציבור הישראלי לוקח חלק בעשרות הפעילויות והאירועים, שהתקיימו באתרים במהלך היום ובערבים בחניונים. רשות הטבע והגנים עושה מאמצים רבים לקבל את רבבות המטיילים בשמורות הטבע ובגנים הלאומים ולהעניק להם חווית בקור משמעותית מהנה ובטוחה, ולפי התגובות מהשטח נראה שהמטיילים שבעי רצון וזוכים לחוויה ערכית, מעצימה ומרהיבה בטבע".