חבל הצלה: לופטהנזה תרכוש נכסים מחברת התעופה אייר ברלין

ענקית התעופה הגרמנית דיווחה כי היא תרכוש חלקים גדולים מחברת הלואו קוסט הקורסת, לרבות נכסים הכוללים עשרות ממטוסי אייר ברלין

לופטהנזה, מטוס, תעופה / צילום: בלומברג
לופטהנזה, מטוס, תעופה / צילום: בלומברג

לופטהנזה תרכוש נכסים מחברת התעופה אייר ברלין, שהודיעה מוקדם יותר החודש כי ב-28 באוקטובר היא תפסיק לטוס. הודעת אייר ברלין מגיעה חודשים אחרי שהכריזה החברה על חדלות פירעון.

לופטהזה דיווחה כי היא תרכוש חלקים גדולים מחברת הלואו קוסט הקורסת, לרבות נכסים הכוללים עשרות ממטוסי אייר ברלין, בעסקה הנאמדת ב-210 מיליון אירו. בכך תרחיב לופטהנזה את פעילות חברת הבת שלה בתחום הלואו קוסט Eurowings.

אם העסקה תאושר, תרכוש לופטהנזה גם את המותג NIKI מידי אייר ברלין. בנוסף לופטהנזה תקלוט לשורותיה 3,000 עובדים מאייר ברלין. את סך ההשקעה בנכסי אייר ברלין מעריכים בלופטהנזה בהיקף שלי 1.5 מיליארד אירו.

גם איזי ג'ט עשויה לרכוש נכסים מידי אייר ברלין, לחברת הלואו קוסט הבריטית יש בסיס ממנו היא פועלת בברלין והיא בוחנת את האפשרות לרכוש 27-30 מטוסים, כך דווח בכלי תקשורת שונים בעולם.

אייר ברלין שמדורגת כחברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה מצטרפת לרשימה של חברות תעופה המצויות בקשיים בהן אליטליה המחפשת משקיעים שיוכלו לחלץ אותה מהבור הכלכלי אליו נקלעה, כשנזכיר כי לאחרונה הודיעה גם חברת התעופה הבריטית מונארך על סכנת קריסה.