בנט קפלן והאחים ניסנוב מתחרים על רשת ניו-פארם

הערכות: רכישת 11 סניפי הפארם במטרה להקים רשת פארם חדשה צפויה להסתכם בכ-15 מיליון שקל ■ בנט קפלן והאחים איציק ושרון ניסנוב, שני הרוכשים הפוטנציאליים, מסרו התחייבויות בדבר העסקה

 

עסקת רכישת 11 סניפי רשת ניו-פארם מידי רשת הקמעונאות שופרסל במטרה להקים רשת פארם חדשה, מתקרבת להכרעה. ל"גלובס" נודע כי שתי הצעות כתובות מחברות פרטיות הוגשו עד כה לידי איציק אברכהן, מנכ"ל רשת שופרסל, ורמי שביט, בעל השליטה בקבוצת המשביר, שמחזיקה כיום בניו-פארם, שמובילים את המהלך.

הגופים המתמודדים על הרכישה הם בנט קפלן, מי שעמד עד לאחרונה בראש רשת בתי הקולנוע גלובוס מקס והחזיק 25% מהמניות בה; והאחים איציק ושרון ניסנוב, שנמנים עם בעלי מועדון הכדורגל הפועל תל-אביב, ושעל-פי הדיווחים עשו את הונם בתחומי היהלומים והנדל"ן.

עד סוף השבוע רשת ניו-פארם, המוכרת, צפויה לקבוע את מחירה הסופי של העסקה, שמוערך בכ-15 מיליון שקל עבור 11 סניפיה. ההצעות שניתנו עד כה, כאמור, כוללות התחייבות מצד הרוכשים הפוטנציאליים, כולל התחייבויות מפורטות הכוללות היענות מלאה לדרישת הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, להפעיל את הסניפים הנרכשים לתקופה של לכל הפחות 18 חודשים לאחר השלמת העסקה.

בכל מקרה, עדיין מוקדם לדבר על השלמת העסקה, שתלויה בקבלת אישור הממונה. בנוסף לצד ההליך להפיכת ההצעות לטיוטת הסכם, מה שצפוי לקרות בתוך מספר שבועות, השלמת העסקה תלויה גם בשורת אישורים מצדדים שלישיים - ובראשם קופות-החולים, שיצטרכו לאשר את הסכמיהן מול בתי המרקחת בבעלות החדשה, ובעלי הנכסים המשכירים את הנדל"ן שמשמש את הסניפים. על-פי ההערכות, קבוצת עזריאלי, שמשכירה שניים מתוך 11 הסניפים שצפויים להימכר, עשויה להוות מכשול בהקשר זה.

העסקה היא פועל יוצא לדרישה של הממונה על ההגבלים העסקיים למכור 9 מסניפי רשת ניו-פארם, סניף אחד של רשת שופרסל וכן עוד שתי חנויות זכיינות נוספות של ניו-פארם, לגורם שלישי שיוכל להפעיל רשת פארם הכוללת בית מרקחת, קוסמטיקה וטואלטיקה.

התמורה בגין חנויות הפארם שתימכרנה תשולם לניו-פארם. לצורך העסקה החליטו ברשתות למכור שני סניפים נוספים בנוסף להחלטה של הממונה, בכדי להפוך את השלמת העסקה לאטרקטיבית יותר, ואת המכירה קלה ומהירה יותר.

לפי הערכות של גורם המעורה בפרטי העסקה, נראה כי הן שופרסל והן ניו-פארם יעדיפו לסגור את העסקה בהקדם האפשרי ויתפשרו גם על מכירת הסניפים שנחשבים לרחוקים זה מזה, וחלקם אף מפסידים, ברווח מינימלי - "העיקר למכור".

המועד האחרון לחתימת הסכמי המכר והמועד האחרון להשלמת העסקה נקבעו ל-30 בנובמבר ול-31 בדצמבר, בהתאמה (ככל שלא יוארכו בהסכמה על-ידי הצדדים). עוד נמסר כי הצדדים השלימו את הבדיקות ואת המצגים הקבועים בהסכם, ולמעט השלמת הסכמי המכר כנדרש בהחלטת הממונה, הושלמו מלוא התנאים המתלים של ההסכם.

את מכירת ניו-פארם והמגעים מול רשות ההגבלים העסקיים הובילו עורכי דין צביקה אגמון, רן שלום, אורי פורת ומירב יונג ממשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'. 

12 הסניפים של הרשת החדשה
 12 הסניפים של הרשת החדשה