דובר הכנסת ב-7 השנים האחרונות, יותם יקיר, עוזב את תפקידו

עובר לעמוד בראש חטיבת התוכן של הכנסת ■ יפורסם הליך מכרז למינוי דובר חדש

יותם יקיר / צילומים: דוברות הכנסת, יצחק הררי, יוסי זמיר
יותם יקיר / צילומים: דוברות הכנסת, יצחק הררי, יוסי זמיר

דובר הכנסת ב-7 השנים האחרונות, יותם יקיר, עוזב את תפקידו ועובר לעמוד בראש חטיבת התוכן של הכנסת. הכנסת תפרסם הליך מכרז למינוי דובר חדש, שיהיה כפוף ישירות למנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ.

חטיבת התוכן של הכנסת אחראית על מרכז המבקרים, אגף הטקסים, אתר האינטרנט, מוזיאון הכנסת ואגפי תוכן נוספים. יקיר משמש גם כחבר הנהלה בכיר וימשיך במשרה זו.

בהודעה שנשלחה מדוברות הכנסת נכתב כי "בתקופתו של יותם יקיר התפתח מאד מערך הדוברות של הכנסת והתאפיין בתחומי יצירה רבים של פרויקטים בתחום יחסי הציבור. כך למשל, סדרת פרויקטים לאורך שנה שלמה לציון יובל למשכן הכנסת, פיתוח מאסיבי של נושאי שקיפות הכנסת באתר הכנסת ובאפליקציה ופיתוח מערך דוברות הכנסת המונה היום 12 דוברים הנותנים מענה מקצועי לכל העשייה הפרלמנטרית בתחומי המשכן". 

יושב-ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, מסר: "הכנסת נתברכה באיש תוכן בכיר ויצירתי כמו יותם, שחתום אישית על לא מעט פרויקטי תקשורת מרשימים. אני שמח שיותם ימשיך ליצור ולפתח תכנים חדשים בתחומים נוספים ומגוונים בכנסת".

יקיר דברר את הכנסות ה-18, ה-19 וה-20 בשנים בהן העידן הדיגיטלי והתקשורתי השתנה לאין היכר. עם צמיחת השיח ברשתות החברתיות והמעבר לשימוש נרחב באפליקציות כמו וואטסאפ וטלגרם, הפכה הזירה הפוליטית המסקרת את פועלם של חברי הכנסת ואת מהלכי החקיקה לעבודה בקצב מהיר במיוחד.