קבוצת הרכישה קבעה: בסר תנהל את פרויקט יונייטד שרונה

עד סוף החודש אמורה הקבוצה להשלים את הסכום הדרוש לרכישת הקרקע של רשות השידור בתל-אביב בסך המסתכם ב-1.24 מיליארד שקל

יונייטד שרונה/ צילום: תמר מצפי
יונייטד שרונה/ צילום: תמר מצפי

קבוצת הרכישה יונייטד שרונה, שנקלעה למשבר, החליטה בהצבעה שהתקיימה אמש לרכוש מרשות מקרקעי ישראל את הקרקע בה שכנה רשות השידור במתחם שרונה, ולהקים את הפרויקט באמצעות קבוצת בסר שתנהל אותו. בסר נבחרה מבין 4 הצעות שהוגשו על ידי החברות אביב, חג'ג', בסר וחברת מינהל מגורים ישראל בבעלות מוטי פלד שאירגנה את הקבוצה.

עד סוף החודש אמורה הקבוצה להשלים את הסכום הדרוש לרכישת הקרקע בסך המסתכם ב-1.24 מיליארד שקל כולל מע"מ. במידה ולא יושלם הסכום רשות מקרקעי ישראל אמורה לחלט את הערבות שניתנה על ידי חברי הקבוצה המשקפת סך של 10% משווי הקרקע.

בהצבעה שהתקיימה אמש בבית חיל האוויר בהרצליה בחרו 243 מחברי הקבוצה כי יש להשלים את רכישת הקרקע ולהקים את הפרויקט, לעומת 135 חברי קבוצה שהצביעו נגד רכישת הקרקע. כלומר, השבת הקרקע לרשות מקרקעי למכרז חדש, והפסד של 10% ששולמו בעת המכרז המוערכים סביב 300-400 אלף שקל לכל חבר קבוצה.

כמו כן, קבוצת בסר נבחרה ברוב קולות לניהול הפרויקט מבין החברות האחרות, כשזכתה ב-1,202 נקודות שהעניקו לה חברי הקבוצה בבחירות, לעמת 849 נקודות שניתנו לקבוצת אביב, 585 נקודות שניתנו לקבוצת חג'ג' ו-540 נקודות שניתנו לחברת מינהל מגורים ישראל שבבעלות מוטי פלד. יש לציין כי הצעתה של קבוצת בסר לניהול הפרויקט לא כללה העמדת מחיר סופי או ערבות כספית, לעומת ההצעות שניתנו על ידי החברות חג'ג' ואביב. עובדה זו מעצימה את האמון שניתן בקבוצת בסר בשל המוניטין שלה בהובלה וניהול של קבוצת רכישה, בשל הפרויקטים הרבים שניהלה עד היום.

כאמור, לקבוצת הרכישה יש ימים ספורים עד סוף החודש להשלים את סכום רכישת הקרקע מרשות מקרקעי ישראל באמצעות הלוואה שניטלה מילין לפידות, והגדלת ההון העצמי של כל חבר בקבוצה, וכן להגיע להסכם חתום על קבוצת בסר לניהול הפרויקט. לאחר רכישת הקרקע וחתימה על ההסכם תיכנס בסר לתפקידה כמנהלת הפרויקט.

ממינהל המגורים נמסר הבוקר: "אנו שמחים שהצלחנו למצוא פתרון איכותי עבור הרוכשים שיאפשר את מימוש הקרקע והפרויקט בצורה מיטבית. בתקופה הקרובה נרתם ונסייע על מנת שהמימוש יצליח וייצא לפועל".