אחרי פיצול ערוץ 2: אתר רשת ישנה פוקוס

בעוד קשת הולכת והופכת את אתר מאקו לפורטל תוכן עצמאי, שלא רק תומך בתוכניות קשת אלא גם מייצר תכנים לו ולאחרים - רשת תמקד את האתר שלה, לאחר פיצול ערוץ 2, אך ורק בתוכן הקשור בתוכניות שלה ■ כפועל יוצא מכך צפוי גם רה-ארגון בכוח-האדם באתר רשת

לוגו רשת
לוגו רשת

זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת "הואשמו" תמיד בפנייה דומה לקהל הרחב מבחינת סוג התוכן, אך בכל הקשור לזרועות הדיגיטל שלהן, היה קיים שוני מאז ומתמיד, ונראה כי הפיצול הממשמש ובא של ערוץ 2 רק הולך ומעצים את ההבדלים.

ל"גלובס" נודע כי בעוד קשת הולכת ומעמיקה את הרגליים של זרוע הדיגיטל שלה מאקו כפורטל תוכן עצמאי, שלא רק תומך בתוכניות קשת אלא גם מייצר תכנים לו ולאחרים - רשת תמקד את האתר שלה, לאחר פיצול ערוץ 2, אך ורק בתוכן הקשור בתוכניות שלה.

אתר הבית של רשת אמור לעבור עיצוב מחדש, שבמרכזו הבלטת התוכניות של רשת לצפייה מלאה. בנוסף תייצר רשת תוכניות נלוות שאמורות לתמוך בתוכן שהיא משדרת - כפי שנעשה בעבר עם מאקו סביב תוכניות לוויין ל"האח הגדול". כזכור, "האח הגדול" צפויה להיות משודרת בעוד מספר חודשים ברשת (לאחר המעבר מקשת), והיא אמורה להיות מעודדת טראפיק משמעותית אל תוך האתר.

ההחלטה של רשת להתמקד בתוכן שלה עצמה מגיעה לאחר מספר שנים של חוסר החלטיות לגבי המקום שהדיגיטל אמור לתפוס בפעילותה. כזכור, קשת השקיעה בעבר מיליוני דולרים בהפיכת מאקו לפורטל תוכן מוביל, אך רשת הייתה עסוקה במלחמות משלה - למשל לסגור את הפער האיכותי שהיה לה בטלוויזיה מול קשת.

לפני כשנה וחצי מונה לאתר רשת סמנכ"ל דיגיטל, שניסה להוביל את רשת לכיוון חדש אליו אמור האתר להגיע - לא רק תמיכה בתכנים אלא גם חדשות עיתונאיות מתחומים אחרים. אבל על-מנת שמהלך כזה יצליח צריך זמן וכסף - בעיקר לאור האיחור של רשת בכניסה לתחום. בסופו של דבר החליטו ברשת לאמץ דווקא אסטרטגיה הפוכה, המקובלת בקרב רשתות כמו NBC ו-CBS, של פלטפורמה המתמקדת בתוכן הקשור לתוכן הטלוויזיוני.

כפועל יוצא מכך צפוי גם רה-ארגון מבחינת סוג כוח-האדם המועסק באתר רשת. נראה כי עיתונאים וכותבי תוכן רוחבי יוחלפו באנשי תוכן המתמחים יותר בהגשת תכני וידאו.

מרשת נמסר בתגובה: "עם המעבר של 'רשת 13' לשבוע שידורים מלא החל מ-1 בנובמבר בערוץ 13 ועם הרחבת התכנים הטלוויזיוניים של 'רשת 13', החליטה הנהלת החברה להתמקד בגישה המשלבת VOD, רשתות חברתיות ומיקוד בתכנים ובמותגים הטלוויזיוניים המצוינים שבבעלותה, זאת בדומה לפעילות הדיגיטל של רשתות הטלוויזיה הגדולות והמובילות בעולם.

"מהלך זה יכלול בין השאר גם שינויים פרסונליים ואיתור וגיוס אנשי תוכן שחוזקותיהם בייצור תוכן משלים ובתכנים המיועדים לרשתות החברתיות. בימים אלה מגייסת מחלקת הדיגיטל את אנשי התוכן לפיתוח התכנים ובפלטפורמות החדשניות סביב חודשים רבים של שידור 'האח הגדול', 24/7 - שהוא למעשה מנוע הצמיחה המסיבי ביותר של הדיגיטל ב2018".