אושרה תוכנית לבניית 1,837 דירות בטמרה שבגליל התחתון

בתוכנית: כ-43 דונם מבני ציבור וכ-51 דונם עבור שטחים ציבוריים פתוחים ■ מתכננת הותמ"ל: "הוועדה רואה חשיבות בהגדלת היצע הדיור לכלל האוכלוסייה ולאוכלוסייה הערבית בפרט"

קרקעות לבנייה / צילום: תמר מצפי
קרקעות לבנייה / צילום: תמר מצפי

תוכנית חדשה לבניית 1,837 דירות בעיר טמרה שבגליל התחתון אושרה על ידי הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל). מדובר בתוכנית שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בחלקה המזרחי של העיר בשיתוף עם העירייה.

התוכנית מקצה שטח של כ-43 דונם למבני ציבור וכ-51 דונם עבור שטחים ציבוריים פתוחים. מרבית מגרשי המגורים המוצעים כוללים 4 יחידות דיור וזאת בהתאמה לאופי הבנייה ביישוב. בנוסף, בקומות הקרקע לאורך השדרה המרכזית תוכננו מגרשים משולבים למגורים ומסחר. נציין כי בטמרה היום מתגוררים כ-33 אלף איש כף שתוספת יחידות הדיור בתוכנית החדשה היא תוספת משמעותית.

מהותמ"ל נמסר כי בטמרה מצוקת דיור הנובעת ממחסור בהיצע של קרקע לבנייה למשפחות. התוכנית תאפשר תוספת מגרשים שתוכל לתת מענה לכ-6,000 תושבים. 90% משטח התוכנית מצויים על קרקעות מדינה והיתר על קרקע פרטית.

עוד נמסר כי "השכונה החדשה תואמת לתוכנית המתאר של היישוב ולמאפייני המגורים והטופוגרפיה הייחודיים בו, וכוללת מערכות שבילים להולכי רגל ומגוון שטחי ציבור. במקומות בהם הטופוגרפיה תלולה תוכננו מבנים בבנייה מדורגת ובצפיפות גבוהה יותר". התוכנית קודמה על ידי צוות התכנון רונאל-לזר אדריכלים.

מתכננת הותמ"ל, דקלה פרסיקו, ציינה עם אישור התוכנית כי ההליך התכנוני נערך בשיתוף מלא עם הרשות המקומית ובשיתוף הציבור. עוד ציינה כי "הוועדה רואה חשיבות בהגדלת היצע הדיור לכלל האוכלוסייה, ולאוכלוסייה הערבית בפרט, וממשיכה לקדם תוכניות מפורטות על קרקעות בבעלות פרטית והן בקרקעות מדינה, אשר יתנו פתרון איכותי גם למצוקת הדיור בישובים ערביים, בהתאם להחלטת הממשלה שאמצה את דו"ח צוות 120 הימים בנוגע לחברה הערבית".

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברמ"י, אמר כי "התוכנית ממשיכה את מגמת הרשות לקידום התכנון למגורים ביישובי מיעוטים על מנת לענות על המצוקה הקיימת בישובים אילו ולהתאים את התוכניות לצרכי האוכלוסייה ולצביון הישוב והמגזר. התוכנית מאפשרת מימוש כמות נרחבת של יחידות דיור באופן שיסייע הן לישוב, הן למגזר והן למדינת ישראל כולה כחלק מטיפול תכנוני ושיווקי במשבר הדיור".