בן כספית יפרסם התנצלות - ושרה נתניהו תקבל 50 אלף שקל

7 שנים לאחר שרעיית רה"מ תבעה את עיתונאי "מעריב", הגיעו הצדדים להסכם, שלפיו כספית יפרסם בטורו כי לנתניהו לא יהיה חלק בפיטורי עובד בבית רה"מ, ויתנצל על עוגמת-הנפש ■ חברת הביטוח של העיתון תשלם לנתניהו 50 אלף שקל "לכיסוי הוצאותיה המשפטיות"

בן כספית / צילום: איל יצהר
בן כספית / צילום: איל יצהר

הסכם פשרה בין העיתונאי בן כספית לבין רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, הוגש היום (ה') לבית משפט השלום בירושלים. על פי ההסכם, בתוך 14 יום יפרסם כספית בטור שלו ב"מעריב", "במקום בולט", הודעה בנוסח הבא: "ב-22.1.10 פרסמתי טור ובו כתבתי, בין היתר, כי החצרן העובד במעון ראש הממשלה הודח מתפקידו בהתאם להוראה של גב' נתניהו. בדיעבד התברר לי, כי גב' נתניהו לא נתנה כל הוראה בעניין החצרן. אני מצר על עוגמת-הנפש שנגרמה לגב' נתניהו". בנוסף לכך, לפי ההסכם שהושג, חברת הביטוח מגדל, שמבטחת את "מעריב", תשלם לנתניהו 50 אלף שקל "לכיסוי הוצאותיה המשפטיות".

ההסכם גם כולל סעיף מפורש שלפיו במשך 3 חודשים מיום חתימתו, משפחת נתניהו תתחייב, כי אם היא תפרסם את הסכם הפשרה בדף הפייסבוק הרשמי של ראש הממשלה או באינסטגרם היא תעשה זאת "ללא כל תוספות, שינויים, פרשנויות או הערות". המשפחה גם תפעל לכך שכל מי שמועסק על ידיה, במישרין או בעקיפין, לא יחרוג מנוסח זה. 

את התביעה נגד כספית הגישה נתניהו בשנת 2010. רעיית ראש הממשלה דרשה כי כספית ועיתון "מעריב" יפצו אותה במיליון שקל לאחר שכספית כתב בטורו כי "גם החצרן, יהודי מבוגר, בן למעלה מ-70, אב שכול שהיה מגרף את העלים היבשים ועוסק בעבודת גננות אלמנטרית תמורת פחות משכר מינימום, הודח גם הוא". 

נתניהו טענה בתגובה כי "בידיעה אין שמץ של אמת", וכי היא "פורסמה באופן בולט ביותר" בניסיון "להשפיל את רעיית ראש הממשלה וליצור לה תדמית של אישה חסרת רגישות, המתעמרת בחלשים, מתאכזרת לגנן ותיק ומפטרת אב שכול מתפקידו ללא כל סיבה". 

היום, כאמור, למעלה מ-7 שנים מיום הגשת התביעה, הגיעו הצדדים להסכם פשרה שבמסגרתו יפרסם כספית הבהרה שלפיה לא נתניהו לא היה חלק בפיטורי החצרן.