פשרה בייצוגית נגד בנק אגוד: ישלם כ-130 אלף שקל

בתביעה, בהיקף 7 מיליון שקל, נטען כי בעת סגירת חשבונות של לקוחותיו, נהג הבנק לנכס לעצמו יתרת זכות בשיעורים נמוכים שנותרה בחשבון ■ במסגרת הפשרה נקבע כי אגוד יעביר כ-130 אלף שקל לקרן לחלוקת כספי תובענות ייצוגיות במשרד המשפטים

בנק אגוד / צילום: שי אפשטיין
בנק אגוד / צילום: שי אפשטיין

בנק אגוד יעביר סכום של כ-130 אלף שקל לקרן לחלוקת כספי תובענות ייצוגיות במשרד המשפטים - כך קובע הסדר פשרה בבקשה להכרה בתביעה כייצוגית שהוגשה נגד בנק אגוד.

בתביעה, בהיקף של 7 מיליון שקל, נטען כי בעת סגירת חשבונות של לקוחותיו, נהג הבנק לנכס לעצמו יתרת זכות בשיעורים נמוכים שנותרה בחשבון, מבלי שיידע את הלקוחות על כך.

הבנק טען כי כאשר במועד סגירת חשבון הבנק נותרה יתרה בסכום נמוך או שווה ערך לסך של 5 דולר, בין אם מדובר ביתרת זכות ובין אם מדובר ביתרת חובה - אופסה היתרה על-מנת להשלים את פעולת סגירת החשבון.

עוד נטען כי מאחר שמדובר בסכומים נמוכים יחסית, עלות הטיפול בהעברתם ללקוח, כמו גם עלות הטיפול בגבייתם (ככל שמדובר ביתרת חובה), אינה כלכלית ואינה מצדיקה את העלויות התפעוליות הכרוכות בכך.

בכל מקרה, הבנק טען כי אחרי שהוגשה הבקשה באוגוסט 2014, הוא חדל מלנקוט במדיניות האמורה, כך שממועד זה איפוס יתרות בחשבון נעשה רק במקרים של יתרות חובה. לפיכך, טען הבנק, הטענות העולות בבקשת האישור אינן רלוונטיות לתקופה שממועד זה ואילך.

אמנם בכל חשבון דובר על סכומים קטנים, אבל במצטבר הסכום גדול: לפי דיווח של הבנק, בתקופה של 7 השנים שקדמו להגשת הבקשה, הסתכמו כל יתרות הזכות עבור חברי הקבוצה בסכום של כ-150 אלף שקל - ללא חישוב יתרות החובה שהוערכו בכ-30,000 שקל.

עוד נקבע כי המבקש (התובע) יקבל סכום של כ-3,900 שקל, ובא-כוחו, עו"ד טל ספיר, יקבל סכום של כ-22,000 שקל (17% מסכום הפשרה).