דוחות מקדונלד'ס עמדו בתחזיות; פעילות המשלוחים במוקד

תאגיד הפאסט-פוד האמריקאי הכניס 5.75 מיליארד דולר ברבעון השלישי, הרווח למניה עמד על 1.76 דולר ■ פעילות המשלוחים הורחבה בארה"ב, המק'קפה הופך לחזית מול סטארבאקס

מקדונלדס. צילום: רויטרס
מקדונלדס. צילום: רויטרס

ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס  פרסמה היום (ב') את דוחותיה הפיננסיים לרבעון השלישי של השנה.

הרווח למניה עמד על 1.76 דולר למניה, בהשוואה לתחזיות האנליסטים שצפו רווח של 1.77 דולר למניה. ברבעון המקביל בשנה שעברה, עמד הרווח על 1.62 דולר למניה.

בזירת ההכנסות, מקדונלד'ס דיווחה כי הכניסה 5.75 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות האנליסטים. ברבעון המקביל עמדו ההכנסות על 6.42 מיליארד דולר. ההבדל המשמעותי בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל מיוחס למכירת סניפים שהיו בבעלות החברה לזכיינים.

אחד מהנושאים המרכזיים בדוחות הנוכחיים הוא פעילות המשלוחים של מקדונלד'ס: החברה מקיימת משלוחים באסיה ובמזרח התיכון מזה זמן רב, אך התחילה בינואר האחרון לבחון שירות משלוחים גם בארה"ב, בשיתוף עם שירות UberEATS של אפליקציית התחבורה השיתופית. ביולי הורחב שירות המשלוחים ל-13 המדינות והקיף כ-3,500 מסעדות בארה"ב.

נושא נוסף המרכז עניין הוא פעילות "מק'קפה": הרשת השיקה בחודש האחרון סדרת משקאות חדשים, במהלך שנראה כמכוון ישירות אל בסיס הלקוחות של רשת בתי הקפה סטארבאקס. המהלך האמור התרחש בעיצומו של הרבעון השלישי, ולכן ייתכן כי השפעתו אינה מתבטאת באופן מלא בדוחות הנוכחיים. המשקיעים אופטימיים בנוגע לנושא: זכיינים שונים דיווחו כי המשקאות החדשים, שמוגשים בכוסות בעיצוב מחודש, מושכים את קהל ה"מילניאלז" (18-35) לסניפים - סקטור בו מרכזת מקדונלד'ס מאמצים רבים בשנים האחרונות.