מאז ה־7 באוקטובר וברקע גל האנטישמיות שפוקד את המערב, לא מעט חברות ציינו את המלחמה בישראל כגורם סיכון לעסקיהן • גם אסתי לאודר, ענקית הקוסמטיקה הגלובלית, דיווחה השבוע על ירידה במכירות בעקבות המלחמה
הזכיין הישראלי העניק ארוחות לחיילי צה"ל, בעולם פתחו בחרם - ומקדונלד'ס החמיצה את יעד המכירות הרבעוני שלה לראשונה מזה 4 שנים • לפי מנכ"ל החברה, "ההשפעה הבולטת ביותר היא במזרח התיכון ובמדינות מוסלמיות כמו אינדונזיה ומלזיה" • מקדונלד'ס לא לבד - סטארבקס, דומינו'ס פיצה ותאגידים מערביים נוספים נמצאים איתה באותה סירה
גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רשת מקדונלד'ס במלזיה יוצאת לקרב משפטי מול ארגון ה-BDS במדינה, "האקונומיסט" קורא להדחת נתניהו מהשלטון - ועוד סיפורים • כותרות העיתונים בעולם
חברות רבות מביעות עמדה בנוגע למלחמת חרבות ברזל ומגנות את מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר • קריאות תמיכה בישראל הובילו לחרם צרכנים על חברות שהביעו עמדות פרו-ישראליות • האם זהו רק טריק שיווקי וכיצד החברות מושפעות מדור ה-Z?
שופרסל, ויקטורי, תנובה, אל על, מקדונלד'ס וחברות נוספות יצאו במהלכים שמעלים את נושא החטופים למודעות הישראלית והבינלאומית • מה שבימים רגילים היה יכול להיתפס כניצול ציני, מתקבל כקידום ערך חשוב ומעורר הזדהות, במטרה להשפיע על הנהגת המדינה
רשתות המזון מקדונלד'ס וסטארבקס הפכו ליעד של מפגינים פרו-פלסטינים באירופה • האשמות נגדן הן מדיניות פרו־ישראלית, תמיכה בצבא הישראלי והודעת גינוי חריפה למעשי הטבח הברבריים של חמאס ב-7 באוקטובר
הסטארט-אפ הישראלי UBQ Materials משתף פעולה עם רשת המזון המהיר מקדונלד'ס שמקימה מסעדה ראשונה מסוגה בעיר סאו פאולו - שנבנית מחומרי בנייה שהיו במקור אשפה ממוחזרת • וגם: דלק ישראל רוכשות את השליטה ברשת מועדוני ההופעות והכרטיסים זאפה • אירועים ומינויים
לצד ערוצי המדיה המסורתיים והדיגיטליים, יש עוד הרבה נקודות מגע שניתן למנף ולספר באמצעותן את סיפור המותג • ניצול נכון שלהן בונה את האמון עם הצרכנים, מגדיל את כוונות הקנייה ואת הנכונות לשלם יותר, ובסופו של יום - משפר את הרווחיות
בחודש מאי נרשם גידול של 3% בכמות ההזמנות בדיגיטל לעומת אפריל • הזמנה ממוצעת בעלי אקספרס, האתר הפופולרי ביותר בקרב ישראלים, עומדת על 49 שקל • לשם השוואה, ב־KSP מדובר בכ־400 שקל, באמזון - כ־200 שקל • הדירוג החודשי של אתרי האונליין בארץ
מניות חברות המזון המהיר האמריקאיות נוסקות לגבהים חדשים - ככל שהאינפלציה משתוללת ומאלצת את קהל הסועדים להסתפק במסעדות זולות יותר מאלה שאליהן התרגלו בימים רגילים • בהתאם לכך, גם ההזדמנויות למשקיעים בענף המזון המהיר הולכות ומתרבות
אתרי האופנה, המזון, המתנות והטיפוח רשמו מכירות גבוהות מהרגיל • החל מהחודש אנו בודקים גם את ההטבות של מועדוני הצרכנות הגדולים. הרשת המובילה: מקדונלד'ס • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בארץ
בחברת התקשורת המציאו מילים חדשות לשיר "I got life" מהסרט שעסק ברצון לחופש נטול מלחמות ומסחריות. בזכות ההשקעה בפרסום ורן דנקר, זה עובד - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • קמפיין הנוסטלגיה של מקדונלד'ס מייצר אהדה
וולט דיסני סיפק תקווה בשפל הגדול כשהקים חברה שהפכה לתאגיד עולמי, מקדונלד'ס החלה למכור מזון מהיר בתגובה להאטה בשווקים, ואדובי ביצעה רכישה במשבר הסאב-פריים וכך מיצבה את מעמדה • בניגוד למצופה, למיתון יש יתרונות חיוניים לעסקים שחשוב להכיר
לצד החשש העכשווי מהיעלמותם של מוצרים מהמדפים בשל מריבות הספקים והקמעונאים, ישנה מגמה הפוכה: חזרתם של מוצרים אהובים משנים קודמות • השילוב בין תחושות נוסטלגיה ושאיפה ליציבות אצל הצרכנים, לבין הצורך של חברות לרכוש את אהדתם, מייצר רווח כפול בהשקעה נמוכה
חברת המזון המהיר משלמת את המחיר על כך שנעדרה מהמסך במשך שנים - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומות לדיסקונט ולבנק טפחות מוכיחות עד כמה להתמדה יש יתרון
ענקית המזון המהיר העלתה את מחיר הצ'יזבורגר בבריטניה בעקבות לחץ העלויות הגדלות • עליות המחירים נעות בין 10%-20%, בדומה למגמה שקדמה למשבר העולמי ב-2008 • רק לפני מספר ימים דיווחה מקדונלד'ס על עלייה במכירות ברחבי העולם בשיעור של 9.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד
העלאת מחיריםחרם צרכניםישראל במלחמהמזון מהירמלחמת רוסיה-אוקראינהמסעדותסטארבקסקניות באינטרנטרוסיהשיווק