עו"ד יצחק מולכו, שליחו המיוחד של נתניהו, פורש מתפקידו

נסיבות הפרישה עדיין לא ברורות ■ מלכו ישאר בתפקידו עד פברואר 2018 ■ נתניהו: "שלא בנפש חפצה ולנוכח עמדתך הנחושה, החלטתי להיעתר לבקשתך"

יצחק מולכו / צילום: איל יצהר
יצחק מולכו / צילום: איל יצהר

עו"ד יצחק מולכו, שליחו המיוחד של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע על פרישה מן התפקיד. לשכת ראש הממשלה אישרה את הפרסום שהופיע לראשונה בערוץ 2. מולכו ישאר בתפקידו עד פברואר 2018.

במכתב ששלח לראש הממשלה כתב מולכו: "מכובדי ראש הממשלה, בהמשך לפניות קודמות שלי אליך בעניין ולשיחתי אתך מלפני כמה שבועות, אני מתכבד לפנות אליך בבקשה כי תשחרר אותי מתפקידי כשליח ויועץ מיוחד של ראש הממשלה לעניינים מדיניים, אותו אני ממלא לפי בקשתך מזה כמה וכמה שנים בבחינת שירות לאומי בהתנדבות.

"אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת על-מנת להודות לך מקרב לב על כך שאפשרת לי לשרת את המדינה תחת הנהגתך הבוטחת ועל האמון הרב שנתת בי בעשותי כן". 

נסיבות הודעתו של מולכו עדיין לא ברורות. מולכו הוא שותף במשרד עורכי הדין של קרוב משפחתו של נתניהו, עו"ד דוד שמרון, הנמצא תחת חקירה בחודשים האחרונים בפרשת 3000. מולכו ממלא את התפקיד רצוף מאז שנת 2009 אך לא הפך לעובד מדינה. בין השנים 1996-1999 בעת כהונתו הראשונה של נתניהו, הוא שימש כשליחו של נתניהו גם כן.

בפני בג"ץ קיימות כיום מספר עתירות הנוגעות לניגודי עניינים, והעסקת יועצים פרטיים שלא כעובדי מדינה, גם כאשר הדבר נעשה ללא שכר. להחלטות בעתירות עשויה להיות השלכות על עבודת מולכו.

מולכו נוסע וחוזר בבירות העולם מטעמו של נתניהו ונחשב לאחד מאנשי האמון הקרובים אליו ביותר. עזיבתו מצטרפת למספר עזיבות בכירים מן העת האחרונה, כמו יועץ התקשורת האישי ניר חפץ, מנכל משרד התקשורת פילבר שעבודתו הושעתה עם פתיחת החקירה בעניין בזק.

ראש הממשלה נתניהו כתב לעו"ד מולכו: "הפעם, שלא בנפש חפצה ולנוכח עמדתך הנחושה, החלטתי להיעתר לבקשתך. באותה עת שמחתי שהסכמת לדחות את מועד פרישתך עד לסוף חודש פברואר 2018 וכדי שאוכל למצוא לך מחליף הראוי לתפקיד חיוני זה.

"איני צריך למנות את המשימות המדיניות הרגישות והחשובות שביצעת. עשית זאת תוך שילוב נדיר של כשרון, ניסיון וידע מקיף ועמוק של הסוגיות. טרם הגיעה העת לחשוף את כל פעולתך, אך בטוחני שכשרגע זה יגיע אזרחי ישראל יעריכו עד מאוד את תרומתך. אין פלא שאני ושרי הממשלה שמכירים את פועלך רוחשים לך הערכה עמוקה.

"מנהיגים רבים דיברו בפני בשבחך, וציינו שתמיד יכולים היו לשוחח עמך בחופשיות, כי מעולם לא חיפשת לעצמך פרסום כלשהו על תרומתך ועשייתך הגדולה. כמו אביך לפניך, עשית עבור המדינה- כשרות לאומי ובהתנדבות."