נטייה לעליות בנעילה בבורסה; מניות הגז נסחרו בתנודתיות

עליות בבורסות אירופה; מגמה מעורבת בוול סטריט ■ בדיקת "גלובס": אפריקה מגורים לא נרתעת מההאטה במכירת הדירות החדשות ■ גבייה של כ-17.5 מיליארד שקל במסגרת מבצע הדיבידנדים של רשות המסים

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') בנטייה לעליות שערים קלות, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ומגמה מעורבת בוול סטריט.

 

עונת הדוחות בעיצומה בוול סטריט, והלילה צפויות לדווח ענקיות טכנולוגיה כגוגל ואמזון - עובדה שבוודאי תשפיע על המסחר מחר בשווקים. גם זהותו של יו"ר הפדרל ריזרב הבא תתברר בקרוב, עם השלכות לכאן או לכאן של בחירה כזו או אחרת.

מיילן דיווחה על נצחון במשפט שהתנהל מול טבע בבריטניה, בנוגע לבלעדיות של תרופת הקופקסון במינון 40 מ"ג. מניית טבע  המשיכה לרדת אמש במסחר בוול סטריט ונסחרת ברמת המחיר הנמוכה מזה כ-16 שנים. 

מניות הגז קבוצת דלק  ודלק קידוחים  נסחרו בתנודתיות עזה, לאחר שאיבדו אחוזים ניכרים משוויים בשבועות האחרונים.

ההאטה בקצב מכירת הדירות החדשות בישראל שנרשמה בשנה האחרונה, לא הרתיעה את חברת הייזום אפריקה מגורים  מקבוצת אפריקה ישראל. מבדיקת "גלובס" עולה כי על רקע המשך המגמה של עליית מחירי הדירות באזורי הביקוש, ובתוספת ההקלות ליזמים במכרזי מחיר למשתכן, חתמה אפריקה מגורים, בראשות המנכ"ל אורן הוד, על עסקאות לרכישת קרקעות באותם אזורים, בהיקף כולל של 1.1 מיליארד שקל בשנה האחרונה - חלקן בשותפות עם החברה האם דניה סיבוס.

שוק גיוסי החוב הקונצרניים ממשיך לרתוח, עם ביקושים ערים שמזרימים המשקיעים המוסדיים לכל הנפקה כמעט, ובוודאי לכאלה בדירוגים גבוהים. מחברת מידרוג נמסר, כי חודש אוקטובר אופיין בעונתיות בשל החגים, ושלוש הנפקות גדולות (חברת החשמל, אלה פקדונות ודיסקונט השקעות) השפיעו לחיוב על היקף הגיוסים. החודש בלט בעיקר מספרן של הצעות רכש חליפין שבאמצעותן גויסו כ-2.3 מיליארד שקל. בסך הכול הונפקו אג"ח בהיקף של כ-9 מיליארד שקל, לעומת קצת יותר ממיליארד שקל בחודש אוקטובר אשתקד. הפער העצום נובע, בין השאר, מעיתוי ההנפקות של חח"י ואלה פקדונות, וממועדי חגי תשרי שהחלו השנה מוקדם יותר, בחודש ספטמבר. (לסיפור המלא)

17 וחצי מיליארד שקל - זה הסכום שהצטבר עד כה בקופת רשות המסים מגביית המס על דיבידנדים. מדובר בדיבידנדים בהיקף כולל של מעל 52 מיליארד שקל שבעלי שליטה בחברות פרטיות דיווחו עליהם במסגרת מבצע גבייה של רשות המסים. הסכום הסופי עדיין לא נקבע אגב, משום שברשות עדיין לא סיימו את תהליך הקליטה של הדיווחים הידניים שהועברו. ברשות מתכוונים לפרסם את הנתונים הסופיים רק בשבוע הבא. משמעות הנתונים המעודכנים היא שהעודפים בקופת האוצר צפויים להיות גבוהים ביותר מ-60% מההערכות שנשמעו בימים האחרונים. (לסיפור המלא)