הטריקים הקטנים שמאחורי טיסות הלואו-קוסט

טיסות הלואו-קוסט הפכו לפופולריות בקרב הצרכן הישראלי, אולם אם לא תשימו לב לפרטים הקטנים, תגלו כי העלויות הנלוות לעתים יקרות יותר מהכרטיס עצמו

צ'ק אין, לואו קוסט/ צילום: שאטרסטוק
צ'ק אין, לואו קוסט/ צילום: שאטרסטוק

תוספת של מזוודה במשקל של עד 20 קילוגרם לטיסת לואו-קוסט תעלה מ-16 ועד 55 אירו לכל כיוון, תלוי במועד או במרחק הטיסה ובאופן שבו הזמנתם את השירות. מדובר בתוספת שמייקרת את המחיר לעתים בעשרות אחוזים ויותר.

נושא הכבודה בקרב חברות הלואו-קוסט עובר שינויים בימים אלה. חברת התעופה ריאנאייר לדוגמה, הודיעה כי היא מוזילה את התעריף עבור כבודה מ-35 אירו ל-25 אירו למזמינים אונליין כאשר מי שיזמין את השירות בשדה התעופה ישלם 40 אירו. במקביל אף העלתה החברה את המשקל המותר מ-15 ק"ג ל-20 ק"ג. שינוי נוסף במדיניות החברה החל מחודש ינואר הקרוב קובע כי מעבר לתיק יד קטן, כבודת יד כמו מזוודת טרולי תישלח בנפרד בבטן המטוס כשהמטרה היא למנוע עיכובים מיותרים בהמראה.

בסוף חודש אוקטובר גם חברת הלואו-קוסט וויזאייר תפסיק לגבות תשלום עבור כבודת יד לרבות מזוודת טרולי שניתן לעלות לתא הנוסעים. כיום משלמים הנוסעים 10 עד 35 אירו עבור השירות הזה. ומה באשר למזוודה של ממש? בעונת השיא כלומר בחודשי הקיץ תשלמו בין 26 ל-55 אירו למזוודה במשקל של עד 20 ק"ג ובעונת השפל דוגמת החודשים ינואר פברואר הטווח הוא 16 עד 45 אירו.

באיזיג'ט טווח המחירים לתוספת מזוודה במשקל של עד 20 קילוגרם מושפע ממרחק הטיסה ונע מ-13 עד 30 פאונד למזמינים אונליין לעומת טווח של 37 עד 47 פאונד למזמינים את השירות בשדה התעופה. ניתן להוסיף 12 פאונד לכל שלושה קילו עודפים עד למשקל מירבי של 32 קילוגרם למזוודה.

לסיום נמליץ לכם על מספר כללי אצבע. הראשון הוא לבדוק עוד לפני הזמנת הכרטיס את המחיר הסופי בהתאם לכבודה שאתם זקוקים לה. את התוספת עבור המזוודה כדאי לרכוש מראש באתרי החברות שם התעריפים נמוכים מזה שגובות החברות בשדה התעופה כשקחו בחשבון שהמחיר מתייחס רק לכיוון אחד. ולבסוף חשוב לוודא את מידות ומשקל המזוודה מראש היות ואם יתברר במעמד הבידוק שהמזוודה שלכם חורגת מהמידות המותרות היכונו לשלם קנסות צורמים.

חשוב לזכור שזה לא נגמר רק בתשלום עבור מזוודה: בתפריט התוספות למחיר כרטיס הטיסה מופיעים סעיפים נוספים דוגמת דמי הושבה במחיר של 2-5 אירו לכרטיס, עמלת קנייה של כ-10 אירו לכרטיס ועוד. בשורה התחתונה אפשר לטוס בזול וזו המטרה - רק שכדאי לבדוק מבעוד מועד את העלויות הנלוות שלעתים יקרות יותר מהמחיר של הכרטיס עצמו.