מסרטים לקוסמטיקה: בנט קפלן ירכוש את סניפי ניו-פארם

בעלי ניו-פארם בחרו בקפלן לרכישת 12 סניפים ■ קפלן, עד לאחרונה מבעלי גלובוס מקס, יקרא לרשת החדשה WePharm ■ האחים ניסנוב משכו את הצעתם לרכישת הסניפים

בנט קפלן / צילום: איל יצהר
בנט קפלן / צילום: איל יצהר

סניפי ניו-פארם כבר בכיס של בנט קפלן? ניו-פארם הודיעה למתמודדים לרכישת הרשת כי היא נמצאת בהליך של טיוטת חוזה מול קפלן לרכישה של 11 סניפי ניו-פארם, לטובת הקמת רשת פארם חדשה - כך נודע ל"גלובס".

בהמשך לכך, האחים ניסנוב משכו את הצעתם לרכישת סניפי ניו-פארם והודיעו כי הם יורדים מהעסקה. איציק ניסנוב אמר היום (שבת) בשיחה עם "גלובס": "החלטנו להוריד את המועמדות שלנו מקנייה של 9 סניפי ניו-פארם עקב בדיקות מעמיקות יותר שעשינו בנוגע לעסקה".

בנט קפלן, מי שעמד עד לאחרונה בראש רשת בתי הקולנוע גלובוס מקס והחזיק 25% מהמניות בה, מסתמן כמי שצפוי לרכוש את 11 סניפי הרשת ולהקים רשת פארם חדשה. קפלן אף רשם שם עבור הרשת למקרה שיזכה ברכישת הסניפים - "WePharm".

קפלן נחשב למי שמקורב לבעלי קניונים, בשל קשרים שצבר בתקופת ניהולו ברשת בתי הקולנוע, ועל כן בעלי אותם קניונים צפויים לתמוך במהלך - דבר שעשוי להוות יתרון משמעותי עבורו בעסקה. זאת, על אף שיש להם זכות להטיל וטו על שטחי הנדל"ן אותם הם משכירים לרשת.

העסקה כולה צפויה לכלול 12 סניפים: 9 סניפים שהממונה על ההגבלים העסקיים דרשה את מכירתם; שני סניפים שניו-פארם הוסיפה כדי להפוך את העסקה אטרקטיבית יותר; ועוד סניף אחד של שופרסל, שנכלל גם הוא במסגרת החלטת הממונה, כתנאי לרכישת ניו-פארם על-ידי שופרסל.

האחים איציק ושרון ניסנוב נמנים עם בעלי מועדון הכדורגל הפועל תל-אביב, ולאחר שנפגשו במהלך החגים עם נציגי המשביר לצרכן, הגישו הצעה כתובה לרכישת סניפי הרשת, לפי דרישת הממונה על ההגבלים העסקיים, ולהקמת רשת פארם חדשה שתתחרה בניו-פארם ובסופר-פארם; אולם כעת מתברר כאמור כי הם החליטו לסגת ממנה. הצעה נוספת שהוגשה ומסתמן שירדה מהפרק היא הצעתם של האחים אבינועם ואורן ספיר.

המהלך הזה מתרחש על רקע רכישת שופרסל את רשת ניו-פארם. הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, הציבה תנאי למיזוג בין שופרסל לניו-פארם - למכור 9 סניפים שנמצאים במיקומים סמוכים לסניפי שופרסל, לגורם שיוכל להקים רשת פארם שלישית שתתחרה בסופר-פארם ובניו-פארם ויפעיל בתוכה גם בתי מרקחת.

אל ההחלטה הזו ביקשו בניו-פארם להוסיף שני סניפים של הרשת, הסניף באריאל והסניף באילת, שיהפכו את הרכישה אטרקטיבית יותר עבור הרוכש. המועד האחרון לחתימת הסכמי המכר והמועד האחרון להשלמת העסקה נקבעו ל-30 בנובמבר ול-31 בדצמבר בהתאמה.