איזי ג'ט רוכשת נכסים של אייר ברלין ב-40 מיליון אירו

איזי ג'ט תיכנס להסכם ליסינג לצי של 25 מטוסים מדגם A320 ותשתלט על הנכס המהותי ביותר של אייר ברלין – שעות הטיסה של החברה הקורסת בנמל תעופה בעיר מרכזית

חברת התעופה הבריטית EASY JET איזי ג'ט / צלם: רויטרס
חברת התעופה הבריטית EASY JET איזי ג'ט / צלם: רויטרס

חברת התעופה איזי ג'ט רוכשת נכסים של אייר ברלין. חברת הלואו קוסט אייר ברלין הפסיקה היום (שבת) את טיסותיה, כפי שהודיעה בתחילת החודש, וכבר מכריזה איזי ג'ט כי תרכוש את פעילות אייר ברלין מנמל התעופה טגל בברלין, בסכום של 40 מיליון אירו.

לפי מתווה הרכישה, איזי ג'ט תיכנס להסכם ליסינג לצי של 25 מטוסים מדגם A320 ותשתלט על הנכס המהותי ביותר של אייר ברלין - הסלוטים (שעות הטיסה) של החברה הקורסת בנמל תעופה בעיר מרכזית.

מוקדם יותר החודש הצהירה לופטהנזה כי בכוונתה לרכוש נכסים מאייר ברלין. מדובר ב-81 מטוסים מתוך 144 מטוסי אייר ברלין, ולופטהנזה אף הצהירה כי תקלוט 3,000 עובדי אייר ברלין לשורותיה.

חברת הלואו קוסט הבריטית איזי ג'ט תהפוך עם הרכישה לשחקן משמעותי בשוק התעופה הגרמני, תוך דגש על פעילותה בברלין. לאיזי ג'ט יש בסיס שממנו היא פועלת בנמל התעופה ברלין שונפלד.

עוד הודיעה היום איזי ג'ט כי היא מקווה לגייס לשורותיה כ-1,000 טייסים ודיילים מאייר ברלין בחודשים הקרובים, במטרה להעסיקם בקווים שתפעיל החברה בגרמניה.

אייר ברלין הפסיקה את פעילותה אחרי שנקלעה למשבר כלכלי, בין היתר אחרי שחברת התעופה אתיחד, המחזיקה במניות רוב בחברה, סגרה את צינור הזרמת הכספים לחברה המעסיקה 8,000 עובדים. עד כה הפעילה החברה את טיסותיה הודות להלוואת גישור שהעניקה לה ממשלת גרמניה בהיקף של 150 מיליון אירו, במטרה לאפשר לחברה לבוא במשא-ומתן עם רוכשים פוטנציאליים לנכסיה.

לופטהנזה אף הצהירה לאחרונה כי היא מתעניינת בנכסי חברת התעופה אליטליה, שנמצאת גם היא בקשיים כלכליים.