מנכ"ל מש' התקשורת פילבר מסכים להמשך השעייתו הזמנית

במכתב לנציבות שירות המדינה מבקר פילבר את רשות ני"ע וטוען כי החקירה בעניינו היא חסרת תקדים ובוחנת לראשונה את שיקול-הדעת המקצועי של מנכ"ל משרד ממשלתי "באספקלריה של הדין הפלילי, וזאת על אף שאינו חשוד בכך שעמד בניגוד עניינים"

שלמה פילבר / צילום: לע"מ
שלמה פילבר / צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר - שהיום (א') אמורה להסתיים רשמית תקופת הרחקתו מהמשרד על-ידי בית המשפט, נוכח חקירות רשות ניירות ערך - ימשיך לא להתייצב במשרד: באי-כוחו הודיעו היום לנציבות שירות המדינה, הממונה על הדין המשמעתי, כי פילבר מסכים להשעייתו הזמנית.

באותו מכתב תקף פילבר את החקירה בעניינו שהסתיימה זה עתה וטען כי החקירה חסרת תקדים ובוחנת לראשונה את שיקול-הדעת המקצועי של מנכ"ל משרד ממשלתי "באספקלריה של הדין הפלילי, וזאת על אף שאינו חשוד בכך שעמד בניגוד עניינים".

ההשעיה (שעל-פי הדין מזכה את פילבר בקבלת שכר מופחת) היא אפשרות אותה בחנה הנציבות לפני חודשים מספר, עם פתיחת החקירה נגד פילבר, אלא שאז הוסכם כי הנציבות תמתין להכרעת בית המשפט בעניינו - שהטיל עליו מגבלות שונות שכאמור הסתיימו היום. כך למשל הסתיימה ההגבלה על יצירת ישיר או עקיף עם עובדי משרד התקשורת, עובדי בזק, משרד המשפטים, חברת yes או חברת חלל תקשורת.

החשד המרכזי נגד פילבר - שמאז 6 לאוגוסט נחקר באזהרה ולא התייצב במשרד התקשורת - הוא שקידם במשרד התקשורת את האינטרסים העסקיים של בזק ושל בעל השליטה בחברה, שאול אלוביץ', על חשבון האינטרס הציבור.

"מאחר שהסכים להשעייתו הזמנית כבר עם הפתיחה בחקירה, הוא מסכים לעת הזו כי ההשעיה הזמנית תימשך", מסרו לנציבות באי-כוחו של פילבר, עו"ד יובל נחמני ועו"ד דרור ארד-אילון. "יחד עם זאת, הגיעה העת להעמיד דברים על דיוקם. מזה כמה חודשים נפגע באופן אנוש תפקודו של משרד התקשורת בשל חקירה אודות אירועים שכלל אינה מהווים עבירה פלילית. החקירה יוצאת דופן וחריגה בכל קנה-מידה, ובה, לראשונה, נבחן שיקול-הדעת המקצועי של מנכ"ל משרד ממשלתי, באספקלריה של הדין הפלילי, וזאת על אף שאינו חשוד בכך שעמד בניגוד עניינים".

עוד טענו עורכי דינו של פילבר כי "באופן חסר תקדים המשיכה החקירה להתנהל, על אף שהוכח במהלכה כי המנכ"ל אינו חשוד בכך שקיבל או ציפה לקבל טובת הנאה או ששקל אינטרס אישי בגדר החלטותיו. זוהי חקירה המבקשת להוכיח כי שיקול-דעתם (בדיעבד) של חוקרי רשות ניירות ערך בשאלה כיצד יש לנהל את משרד התקשורת יכול להחליף את זה של המנכ"ל.

"בחינה מהותית של כל ההחלטות שקיבל המנכ"ל תלמד שכולן ללא יוצא מן הכלל נעשו מתוך תכלית אחת - ליישם את מדיניות הממשלה בצורה הטובה והיעילה ביותר, בתיאום עם שר התקשורת".