בנק הפועלים: שכר הביניים שמבקשים נאמני מגה בעייתי אף הוא

בנק הפועלים הגיש את תגובתו לפרטים שמסרו נאמני מגה ■ לעמדת הבנק, החוב הכללי חוצה כעת את רף ה-1.4 מיליארד שקל, נוכח תביעות החוב המעודכנות והערעורים עליהם דיווחו נאמני מגה

רו"ח גבי טרבלסי (מימין), עו"ד אמיר ברטוב ועו"ד אהוד גינדס. אין העדפה לרמי לוי / צילום: איל יצהר
רו"ח גבי טרבלסי (מימין), עו"ד אמיר ברטוב ועו"ד אהוד גינדס. אין העדפה לרמי לוי / צילום: איל יצהר

בנק הפועלים, לו חבה רשת מגה קמעונאות סכום עצום של מעל 250 מיליון שקל, הגיש היום (א') את תגובתו להשלמת הפרטים שמסרו נאמני מגה. בתגובתו אמנם מצביע הבנק על חוב גדול יותר, נוכח תביעות החוב המעודכנות והערעורים התלויים ועומדים שעליהם דיווחו נאמני מגה, אולם בשורה התחתונה - כרגע מגיע לנאמנים, לשיטת בנק הפועלים, את אותו שכר ביניים שחישב הבנק טרם היוודע הנתונים העדכניים: כ-12 מיליון שקל (בגין תפקוד של שנתיים). סכום זה נמוך אך במעט מ-14 מיליון השקלים אליהם הגיעו הנאמנים בתחשיביהם.

הסיבה היא ששיעור סכום הנשיה שחולק בפועל מתוך סכום החוב - שגדל, כאמור - עדיין נמוך מ-30% ולפיכך מזכה רק ב-4% מסך כל הנשייה לחלוקה, על-פי תקנה 8א תקנות השכר הנוגעות למפרקים, העוסקת בנשייה שחולקה.

לשיטת הבנק, אין כל יכולת לקבוע כעת מה יהיה הסכום הסופי לאחר שתמורת מכירת מגה תיכנס לקופת הנשייה - ולכן אין כל יכולת להעביר לנאמנים שכר ביניים לפי הסעיף בתקנות השכר שלשיטת הנאמנים צריך לחול כאן: תקנה 14 לתקנות, העוסקת בשכר באמצע ההליך, וקובעת שהסכום הזה יכול להגיע עד ל-50% מהשכר הסופי המשוער.

סכום החוב שעלה כאן אינו משפיע, כאמור, על תחשיב שכר הביניים, אך החוב שצמח לשיטת הפועלים מ-1.34 מיליארד ל-1.4 מיליארד, בעוד שעל-פי תחשיב הנאמנים עדיין עומד על 1.28 מיליארד שקל - צפוי להמשיך וללבות את אש המחלוקת לגבי הסכום שלבסוף יגיע לנאמנים כשכר סופי, שמטבע הדברים נלקח מקופת הנשייה על חשבון הנושים הרבים של הרשת שקרסה.