ישראכרט משיקה כרטיס אשראי ייעודי לרוכשים ב-AliExpress

חברת האשראי מציעה פתרון ללקוחות הנמנים עם חצי מיליון הישראלים שקונים באתר הסיני בשנה ■ שיתוף-הפעולה בין הגופים לא מסתכם בכרטיס האשראי - ישראכרט תתממשק גם לארנק התשלומים Alipay ותסייע לבתי עסק ישראלים למכור באתר המסחר Tmall

עלי אקספרס לוגו
עלי אקספרס לוגו

חצי שנה אחרי שהכריזה על העמקת שיתוף-הפעולה עם ענקית הקניות המקוונות עליאקספרס, חברת ישראכרט משיקה היום (ב') כרטיס אשראי שיעניק הטבות לרוכשים באתר הקניות הסיני - בתזמון שאינו מקרי ולקראת טרפת הקניות של חודש נובמבר.

אין פלא שישראל, שבה היקף הקניות המקוונות הולך וגדל מדי שנה, מדורגת בין עשר המדינות הפעילות ביותר באתר AliExpress, הרבה מעל גודלה היחסי של האוכלוסייה; יותר מחצי מיליון ישראלים רוכשים בAliExpress בשנה - מספר הגדל במאות אחוזים משנה לשנה. עד סוף 2017 צפוי שווי הקניות של הישראלים באתר לחצות לראשונה את רף חצי מיליארד השקל - עליה של כ-450% בשלוש שנים.

אולם, לא מדובר רק בישראלים: בשנים האחרונות נהנה האתר הסיני מצמיחה והיקפי פעילות גדולים הודות ל-100 מיליון משתמשים רשומים מ-230 מדינות. לפי נתוני האתר, יותר מ-100 מיליון מוצרים נמכרים ביותר מ-40 קטגוריות באתר, כשחג הקניות של חודש נובמבר עוד לפניו - ויש למה לצפות: ביום הרווקים הסיני בשנה שעברה, בוצעו באתר 175 אלף הזמנות בשנייה.

באשר לקונים הישראלים, כאמור, נתוני האתר מצביעים על כך שיותר מחצי מיליון ישראלים קונים בAliExpress בכל שנה, כאשר רבע מהם קונים יותר בתדירות של 12 פעמים בשנה בממוצע של כ-4 פעמים בחודש. בששת החודשים הראשונים של 2017 ביצעו לקוחות ישראכרט כ-2.5 מיליון עסקאות באתר AliExpress- גידול של 80% לעומת התקופה המקבילה ב-2016.

שיתוף-הפעולה בין מאסטרקארד/ישראכרט ועלי אקספרס לא עוצר רק בכרטיס אשראי. ההכרזה על ההסכם האסטרטגי בין שני הגופים מחודש יוני האחרון כללה 3 צירים: ראשית, השקת כרטיס אשראי בשיתוף עם AliExpress - מהלך שיוצא לדרך היום. שנית, סיוע לבתי עסק ישראלים למכור באתר המסחר Tmall.com, המיועד לשוק הסיני המקומי והטמעת ארנק התשלומים הנפוץ בסין - Alipay באתרי סחר מקוון של בתי עסק הסולקים עימה. החיבור הראשוני בין קבוצת ישראכרט לענקית הסינית בוצע בסיוע הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה בשנחאי, במטרה לחזק את קשרי המסחר בין ישראל לסין.

ההנחות שיוענקו דרך כרטיס האשראי יגדלו ככל שיגדל היקף השימושים בכרטיס כשהם משקפים הנחה על קניות בעלי אקספרס: בהיקף שימושים של 500-1,499 שקל תינתן הנחה של 5%, בהיקף שימושים של 1,500-3,499 שקל ההנחה תגדל ל-10% ועל היקף שימושים של 3,500 שקל ויותר שיעור ההנחה יעמוד על 15% (עד מקסימום 150$ החזר בכל חודש). מדובר בכרטיס חוץ בנקאי (למנפיקים יינתן פטור מדמי כרטיס לשנה ראשונה).

1,000 טון של קניות בחודש

האתרים המקומיים והאתרים בחו"ל נערכים כאמור לטרפת הקניות של חודש נובמבר. בדואר ישראל מעריכים כי בחודש נובמבר לראשונה צפויה כמות החבילות מחו"ל לעלות מעל 1,000 טון. בחודשים ספטמבר-אוקטובר חולקו 9.6 מיליון חבילות - גידול של 25% ביחס להיקף ההזמנות בשנה קודמת.

עוד מציינים בדואר, כי ערכן של מרבית החבילות נמוך מ-75 דולר בהתאם לתקרת הפטור ממסים - כשעיקר ההזמנות בתקופה זו היא של מוצרי לבוש חורפיים, לצד ציוד חורפי דוגמת שמיכות. ארבעת האתרים מהם מזמינים הכי הרבה חבילות לפי נתוני הדואר (המשלח יותר מ-90% מהחבילות הנרכשות) הם: Aliexpress, eBay, Next, Amazon. בשנת 2016 חילקה חברת דואר ישראל 52 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל, בהיקף מוערך של כ-2 מיליארד דולר, כאשר ההערכה היא שבשנת 2017 יחולקו כ-60 מיליון חבילות.