גם בכנסת: מינוי בכירים לתפקידים שונים ללא מכרז

ב מינויים הבאים של דובר הכנסת, חשב הכנסת, מנהל חטיבת הממשל, מנהל חטיבת המידע, ראש אגף משאבי אנוש ומבקר פנימי – לא ייערכו מכרזים כנהוג עד היום, והמינוי ייקבע באמצעות ועדת איתור שתבחר כמה מועמדים מתאימים ותביא למנכ"ל הכנסת לאישורו.

ועדת הכספים של הכנסת, בראשות ח"כ משה גפני, אישרה היום (ב') את בקשת מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ, למנות בכירים להנהלת הכנסת תוך הליך פטור ממכרז.

במינויים הבאים של דובר הכנסת, חשב הכנסת, מנהל חטיבת הממשל, מנהל חטיבת המידע, ראש אגף משאבי אנוש ומבקר פנימי - לא ייערכו מכרזים כנהוג עד היום, והמינוי ייקבע באמצעות ועדת איתור שתבחר כמה מועמדים מתאימים ותביא למנכ"ל הכנסת לאישורו.

אחת המשרות הבכירות הנמצאת כיום על הפרק היא מינוי דובר הכנסת במקומו של יותם יקיר, שהודיע לפני כשבועיים על עזיבת התפקיד אחרי 7 שנים.

החלטת ועדת הכספים מהבוקר אינה כוללת את חברי הנהלת הכנסת שאופן מינויים מוסדר בחוק, כמו היועץ המשפטי של הכנסת, מנכ"ל הכנסת, מזכיר הכנסת, וקצין הכנסת.

אישור ועדת הכספים מהבוקר דומה להחלטת הממשלה מלפני 10 ימים, לאשר ל 21 משרדי ממשלה למנות משנים למנכ"לים בהליך פטור ממכרז.

לדברי סחרוביץ, ההליך הזה יבטיח "בחירת האנשים הראויים ביותר למשרות השדרה הניהולית המרכזית של הכנסת". הוא ציין כי ועדת האיתור תאפשר גם למועמדים מחוץ לכנסת להיבחר בהליך איתור שיכלול ראיונות ומבחנים תעסוקתיים.