בקשה להכריז על מתחם פינוי-בינוי ביישוב תל-מונד

אם ההכרזה אכן תתבצע, יהיה זה פרויקט הפינוי-בינוי הראשון ביישוב ■ עפ"י התוכנית המוצעת, יפונו 102 דירות קיימות בבנייני רכבת לטובת בניית פרויקט חדש בן 450 יחידות דיור חדשות

לוגו משרד הבינוי
לוגו משרד הבינוי

קבוצת ייזום הנדל"ן אב-גד הגישה בקשה למשרד הבינוי והשיכון להכריז על מתחם ביישוב תל-מונד כמיועד לפינוי-בינוי - כך נודע ל"גלובס". אם ההכרזה אכן תתבצע, יהיה זה פרויקט הפינוי-בינוי הראשון ביישוב. הכרזה כזו של המדינה דרושה כדי שהיזמים יוכלו להתחיל להניע את התהליך.

הבקשה הוגשה למשרד הבינוי והשיכון בתמיכת המועצה המקומית. על פי התוכנית המוצעת, יפונו 102 דירות קיימות בבנייני רכבת לטובת בניית פרויקט חדש בן 450 יחידות דיור חדשות.

אב-גד מציעה לפנות את הדירות בהליך מדורג ועל השטח שיתפנה, שהיקפו כ-15 דונם, להוסיף עד 348 יחידות בנוסף ל-102 שייבנו מחדש. 20% מהדירות החדשות יהיו בנות שלושה חדרים, 40% בנות ארבעה חדרים ו-40% בגדלים שיתאימו לצורכי הישוב. התוכנית גם מציעה בניית מרתפי חניה לכ-700 מכוניות, עוד מוצע לשלב במתחם שלוש כיתות גן ושטח ציבורי פתוח של דונם וחצי.

על פי מסמך ששלחה החברה לרשות מקומית לקראת הבקשה על הכרזת המתחם כמיועד לפינוי-בינוי, היא מציעה לרשות המקומית גם פיתרון תחבורתי לשכונה החדשה, סלילת דרך ממנה לכביש 5531 ובהמשך ל-533, כך שהיציאה מהשכונה לא תהיה דרך כבישי היישוב הקיימים.