יונדאי מוטורס תקים בישראל מרכז מחקר ופיתוח לרכב חכם

סגן נשיא יונדאי מוטורס מסר על כך בפתח ועידת רה"מ לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה

קונצרן יונדאי מוטורס הקוריאני צפוי להרחיב את פעילותו בישראל ולפתוח בה בשנה הבאה מרכז למחקר ופיתוח - כך הודיע היום (ג') ד"ר יאנגצ'וצ'י, סגן נשיא יונדאי העולמית למחקר ופיתוח, במהלך ועידת ראש הממשלה לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה, שנפתחה היום בתל-אביב.

ד"ר יאנגצ'אוצ'י ציין כי השינוי שעובר עולם התחבורה הוביל את יונדאי לפתוח לפני מספר חדשים חטיבת אסטרטגיה וטכנולוגיה שנועדה לעסוק בשינויים הטכנולוגיים בעולם התחבורה. הוא הוסיף כי מרכז המו"פ בישראל שייפתח במהלך 2018 יעסוק במספר תחומים כגון אנרגיה, ערים חכמות, אינטליגנציה מלאכותית, תחבורה חכמה ורובוטים.

לדבריו, גישת יונדאי בישראל תהיה חיבור עם מספר שותפים וניצול הזדמנויות עסקיות, והמרכז יעסוק באיתור חברות סטארט-אפ, השקעות הון סיכון ושיתופי-פעולה במטרה לחבר בין הטכנולוגיות החדשות לפעילות המו"פ של הקונצרן. הוא הזכיר את השותפות הקיימת עם הטכניון בישראל, שהוכרזה לפני מספר שבועות.

ד"ר ענת בונשטיין, ראש מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה, אמרה בפתיחת הכנס כי הוועידה מציגה את המובילות של ישראל בתחום התחבורה החכמה, עם אורחים מכל העולם, ביניהם גם בכירי תעשיית הרכב והתחבורה הבינלאומיים. ד"ר בונשטיין ציינה כי ישראל מובילה מהפכה ומשנה את העולם עם טכנולוגיית התחבורה החכמה.

יצוין כי מלבד ג'נרל מוטורס, שמפעילה כיום בישראל מרכז ופיתוח ובו מאות מהנדסים, הודיעו בשנתיים האחרונות עוד מספר יצרני רכב על הקמת פעילויות מחקר, פיתוח ואיתור הזדמנויות עסקיות בישראל בדרגה כזו או אחרת של היקף - ביניהם רנו, הונדה, SAIC, פורשה ואחרים.