אישום נגד פז גז; פיצוץ בדירה גרם לאישה לעבור 17 ניתוחים

בעת שעבד כמוקדן בפז גז קיבל לויאן אליהו דיווח על דליפת גז, אולם נמנע מלהתקשר או מלהודיע לטכנאי הפועל באזור הבניין אודות הדליפה ■ אישה ששהתה בדירה בה ארע הפיצוץ נפצעה קשה, הייתה מורדמת לתקופה של 5 שבועות ונאלצה לעבור 17 ניתוחים

פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הגישה היום (ד') כתב אישום לבימ"ש השלום בעיר נגד אליהו לויאן, בן 30 מתל-אביב, ונגד חברת פז גז בגין חבלה ברשלנות באירוע פיצוץ הגז ברחוב הרצל בתל-אביב ביום 23 במארס 2014.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד יונתן טל, בתקופה הרלוונטית הועסק לויאן על ידי חברת פז גז כמוקדן במחלקה הטכנית. במסגרת מילוי תפקידו, נדרש לויאן לקבל ממוקד טלפונים מרכזי של החברה קריאות טלפוניות, בין היתר, בדבר דליפות גז, חשש לדליפות וכן בדבר ריח של דליפת גז. את הקריאות הטלפוניות היה על לויאן להעביר לטכנאים שונים המצויים בשטח על מנת שאלה יטפלו בדליפה ויודיעו לצרכני הגז בדבר הדליפה, וזאת בהתאם לאזור המסוים בו פועל כל טכנאי.

על פי נהלי החברה, עם קבלת תלונה על דליפת גז, היה על לויאן לאתר באופן מיידי את הטכנאי הפועל באזור ממנו נתקבלה התלונה ולעדכנו טלפונית בדבר התלונה. בנוסף, על פי נהלי החברה, מקום בו התקבלה תלונה על דליפת גז והוכרזה בסטטוס "בטיפול", אין חובה לטפל בפניות נוספות שתתקבלנה, מאוחרות לתלונה הראשונית על הדליפה ואף אין חובה, לבדוק את מצב התקדמות הטיפול בתלונה הראשונה על דליפת הגז.

ביום האירוע לפני השעה 1:30 בלילה, החלה בדירתה של הנפגעת, בבניין שברחוב הרצל בתל-אביב, דליפת גז פחמימני מעובה (גז בישול מסוג הבוטן), שהינו חומר נפיץ המתלקח בעת מגע עם גורם מצית. אותה העת ישנה הנפגעת בדירה. בשעה 08:04, התקבלה במוקד קריאה מדיירת אחרת בבניין שאמרה - " מדברת ... מהרצל ... ... מתל-אביב... דחוף לפה טכנאי, למה הכניסה שלנו מריחה גז ברמות של עוד שנייה זה מתפוצץ ...".

בהמשך לשיחה זו, ולפי הוראות המוקדנית שעבדה אותה שעה במוקד, סגרה הדיירת את ברזי הגז בבניין. בהמשך, בשעה 08:06 העבירה המוקדנית ללויאן את הקריאה מהמוקד. לויאן נמנע מלהתקשר או מלהודיע לטכנאי הפועל באזור הבניין אודות הדליפה, זאת על אף החובה שהייתה מוטלת עליו, מתוקף תפקידו, לעשות כן. בשעה 09:44, התקשר דייר נוסף בבניין למוקד והודיע על דליפת הגז, אך בשל העובדה כי הקריאה הראשונה שקיבל לויאן נותרה פתוחה, נאמר לדייר כי העניין בטיפול, ולכן גם הקריאה השנייה לא הועברה לטכנאי.

עד לשעה 10:44 דלפו בדירת הנפגעת כ-6 קוב של גז, וזאת בעוד שהצריכה החודשית בדירה עמדה על כ -1 קוב גז בממוצע.

לפי האישום בשעה 10:44, בעקבות דליפת הגז, אירע פיצוץ נפחי בדירה, כתוצאה מהצתת הגז. בעקבות הפיצוץ, נוצרה התלקחות מהירה בדירה אשר לוותה בהדף עמום ויצאה ממטבח הדירה לעבר ויטרינת הסלון. כתוצאה מכך, נגרמו לנפגעת כוויות בחלקי גופה השונים, בשיעור של כ-%40. עקב כך, נזקקה הנפגעת לאשפוז ממושך ביחידה לטיפול נמרץ וביחידת הכוויות של בית החולים תל השומר. הנפגעת הייתה מורדמת ומונשמת כ-5 שבועות ונאלצה לעבור כ-17 ניתוחים. בנוסף, כתוצאה מהפיצוץ, נגרם נזק רב לדירת הנפגעת.