אחרי 15 שנים "יבשות": מלון לואו-קוסט ייבנה באילת

האורחים ב"אסטרל לייט" ישלמו בהתאם לשירותים שיצרכו ■ שר התיירות לוין: "מלון הלואו-קוסט של רשת אסטרל הוא ראשון בשרשרת ארוכה של מלונות חדשים שעתידים לקום כאן באילת" ■ המחיר ינוע מ-100 עד 250 שקל למחיר הבסיס

הדהדמיית המלון. צילום: אסטרל
הדהדמיית המלון. צילום: אסטרל

תחום הלואו-קוסט מגיע אל ענף בתי המלון: הבוקר (ד'), הונחה אבן פינה למלון חדש שיוקם בעיר אילת אחרי בצורת של 15 שנים במהלכן לא הוקם מלון בעיר הקיט הדרומית. את המלון שימנה 400 חדרים תקים רשת אסטרל והוא ייקרא "אסטרל לייט". הקונספט של מלון לואו-קוסט, בהתאם לזה הקיים בענף התעופה, יהיה בנוי ממודל לפיו האורחים ישלמו בהתאם לשירותים שהם יצרכו. המחיר ינוע מ-100 עד 250 שקל למחיר הבסיס (בהתאם לעונה).

רשת אסטרל מפעילה 5 בתי מלון באילת. המלון החדש יוקם במתחם המלונות באילת, בסמוך למרכז הקניות אייס מול ולמלון פאלמה של הרשת. המלון יהיה בדרגת אירוח של שני כוכבים ולפיכך הוא יוכל לתת מענה לקהל צעיר ולתיירים שמגיעים ארצה בטיסות לואו-קוסט בעיקר בעונת החורף במחירי טיסה נמוכים. בחורף 2015-2016 נחתו באילת קרוב ל-50 אלף תיירים ובחורף 2016-2017 היקף התיירים שהגיעו לאילת במסגרת קמפיין החורף עמד על 70 אלף.

בעונת החורף הקרובה 2017-2018 מעריכים במשרד התיירות שכמות התיירים שתגיע לאילת בטיסות ישירות תגיע לכ-280 אלף תיירים. במשרד מעריכים כי תוך חמש שנים יגיעו לאילת כ- 400 אלף תיירים בשנה. קמפיין החורף נזכיר כולל תמרוץ כספי לחברות הלואו-קוסט המפעילות טיסות ישירות לאילת באמצעות מענקים על כל כרטיס טיסה. בין החברות שמפעילות טיסות ישירות לאילת אפשר למצוא את ריאנאייר, וויז אייר ועוד.

את הצורך במענה בדרגת אירוח בינונית באילת ובכל חלקי הארץ, השמיע לא אחת שר התיירות יריב לוין - שגם יזם תכנית לתמרוץ יזמים שיבנו מלונות חדשים בכלל, ומלונות בדרגת אירוח בינונית בפרט. הצעת החוק מאפשרת להעביר שינוי תב"ע להקמת מלון חדש דרך ועדה אחת, ועדת הות"ל (הועדה לתשתיות לאומיות) במקום לעבור דרך 3 ועדות שונות, כפי שהיה נהוג עד היום. גם בהקשר למלון הזה קוצרו תהליכים ביורוקרטיים, שיאפשרו את הקמתו בטווח זמן סביר כאשר מלון אסטרל לייט צפוי להיבנות בפרק זמן של כ-3 שנים ולהיפתח בתחילת 2021.

המודל הכלכלי של המלון מתבסס על חבילה רזה הכוללת תשלום בעבור שירות בסיסי הכולל לינה בחדר מאובזר במלון, עם אפשרות להרחבת החבילה לשירותים ומתקנים נוספים בתשלום נוסף, כך למשל עבור ארוחת בוקר, עבור השימוש בחדר כושר, בבריכה, בשירותי חנייה ועוד.

שר התיירות יריב לוין מסר כי: "מלון הלואו-קוסט של רשת אסטרל הוא ראשון בשרשרת ארוכה של מלונות חדשים שעתידים לקום כאן באילת לאחר שנים ארוכות שלא נבנו כאן מלונות. אנו נמצאים בעיצומה של תנופה אדירה של הקמת חדרי מלון בעקבות התנועה חסרת התקדים של התיירות לישראל. אנחנו רושמים השנה שיא של כל הזמנים במספר התיירים שמגיעים לארץ, והדבר הזה בא לידי ביטוי בכניסה של הרבה מאוד יזמים לענף הזה".

בני זרח, שותף מייסד ומנכ"ל רשת מלונות אסטרל "כמו שאיזי ג'ט שינתה את מפת התעופה העולמית עם הוזלת מחירי הטיסות בעשרות אחוזים, כך מלון אסטרל לייט יספק למבקרים בו את כל השירותים שהם רוצים במלון, כשכל אחד יוכל להתאים לעצמו את רמת השירות. זוהי מהפכה בעולם התיירות ואנו גאים להיות החלוצים שמביאים אותה לישראל".