אנרג'יאן: כמות הגז במאגרי כריש ותנין כפולה מהתחזיות

עפ"י ההערכות הבלתי תלויות של NSAI, במאגרי כריש ותנין קיים פוטנציאל כולל של 136 BCM גז טבעי

חברת אנרג'יאן היוונית הודיעה היום (ה') כי על פי ההערכות הבלתי תלויות של NSAI, במאגרי כריש ותנין קיים פוטנציאל כולל של 136 BCM גז טבעי - כפול מהערכות הראשוניות.

ההערכות שבוצעו על ידי NSAI ב30 ביוני 2017 מצביעות על כמות של 67 BCM גז טבעי בשני המאגרים ופוטנציאל ל-69 BCM נוספים. בנוסף, הדוח של NSAI מצביע על עתודות נפט בשווי של 33 מיליון חביות ופוטנציאל של 71 מיליון חביות נוספות.

אנרג'יאן הודיעה כי בכוונתה לערוך קידוחי חיפוש נוספים בשדות כריש ותנין במטרה לעודד את התחרות בשוק הישראלי ולגרום להורדת מחירי האנרגיה לצרכנים. על פי החברה קידוחי הפיתוח במאגרים יחלו ב-2018.

אנרג'יאן, שרכשה את המאגרים בעקבות אישור מתווה הגז, היא המתחרה של מאגרי "לוויתן" ו"תמר" הנשלטים על-ידי קבוצת דלק ונובל אנרג'י. השבוע הודיעה החברה על חתימת שלושה הסכמים למכירת גז טבעי עם דוראד וקובצת אדלטק בהיקף כספי מוערך של מיליארדי דולרים. המחיר הממוצע של העסקאות שנחתמו השבוע על פי ההערכות נעים סביב 4 דולר ליחידת חום, ב-20% נמוך יותר מההסכמים שנחתו מול "לוויתן" ובכ-30% נמוך יותר מהמחיר אותו משלמת חברת החשמל לתמר.

ההסכמים שנחתמו מקרבים את אנרג'יאן למסה קריטית של הסכמי גז, שיאפשרו לה להשיג סגירה פיננסית הנדרשת עד סוף השנה, בהתאם לתוכנית הפיתוח שאושרה על-ידי משרד האנרגיה באוגוסט.

השלב הבא בתוכנית הפיתוח, לפיה הגז צפוי לזרום בסוף שנת 2020, הוא החלטת השקעה בפרויקט (FID), שצפויה להיות עד סוף 2017. החברה מינתה את בנק מורגן סטנלי כיועץ הפיננסי לפרויקט, שכולל השקעה בהיקף של 1.3-1.5 מיליארד דולר לפיתוח מאגר "כריש". פיתוח מאגר כריש יכלול הצבת צינור להובלת הגז מהמאגר באמצעות מערכת הולכת הגז הטבעי הלאומית של ישראל. פיתוח מאגר "תנין", שמתוכנן לביצוע לאחר מכן, יכלול קידוח של 6 בארות שיחוברו למתקן צף (FPSO).