שופרסל חתמה הסכם עם כאל לתפעול כרטיסי האשראי

מועדון הכרטיסים של שופרסל ולאומי קארד נחשב לאחד הגדולים, אם לא הגדול ביותר, בשוק כרטיסי האשראי החוץ-בנקאיים

שופרסל חתמה הסכם עם כאל להפעלת כרטיסי האשראי - כך נודע ל"גלובס". החברה צפויה לדווח על כך לבורסה בתחילת השבוע. 

לאחרונה דיווחה שופרסל  כי השותפות במועדון כרטיסי האשראי שלה עם לאומי קארד הסתיימה, ולפני כשבועיים הודיעה כי היא כי צפויה לחתום הסכם עם חברת כרטיסי האשראי כאל לתפעול משותף של כרטיסי האשראי של החברה. 

מועדון הכרטיסים של שופרסל ולאומי קארד נחשב לאחד הגדולים, אם לא הגדול ביותר, בשוק כרטיסי האשראי החוץ-בנקאיים, כך שאובדנו מהווה מכה לא מבוטלת בעבור לאומי קארד, שכן מדובר במועדון המהווה נכס אסטרטגי בעבור.

ההחלטה של שופרסל להחליף חברת כרטיסי אשראי אינה טריוויאלית ונבעה מכך שכאל הגישה הצעה נדיבה בעיקר בכל הקשור לחלוקת הרווחים מפעילות ההלוואות, שאמורה להפוך משמעותית.

יחד עם זאת, מהלך החלפת חברת כרטיסי אשראי כרוכה גם בסיכון לשופרסל, שכן היא תצטרך להחתים מחדש את כל חבריה במועדון - צעד לא פשוט ובעל עלויות.

נציין כי כרטיסי האשראי הקיימים של שופרסל עם לאומי קארד (כחצי מיליון כרטיסים) ימשיכו להיות מופעלים על-ידי לאומי קארד עד לפקיעתם. 

כאמור, כרטיס האשראי המשותף של שופרסל ולאומי קארד נחשב לאחד מהכרטיסים החוץ-בנקאיים הגדולים בישראל. הרווח התפעולי של המועדון עמד אשתקד על 47 מיליון שקל, והוא מהווה כ10%-15% מהרווח התפעולי השנתי של החברה. הוא החל לפעול ב-2006, ונתח השוק שלו בתחום כרטיסי האשראי החוץ-בנקאיים עומד על כ-17%. בסיכום 2016 החזיקה שופרסל 505 אלף כרטיסים פעילים של המועדון, כאשר 22% מהמכירות ברשת שופרסל מתבצעים באמצעות כרטיס זה.