כחלון מגבש תוכנית להפחתת מס למשתכרים 11 אלף בחודש

כך דווח הערב "באולפן שישי" ■ התוכנית עולה בקנה אחד עם המלצתו של אבי ניסנקורן שאמר ל"גלובס" כי המליץ לכחלון להפחית את מס ההכנסה לעשירוני הביניים

משה כחלון / צילום: יוסי אלוני
משה כחלון / צילום: יוסי אלוני

שר האוצר משה כחלון מקדם תוכנית להורדת מס הכנסה לבעלי שכר ברוטו של 11 אלף שקל ומעלה - כך דווח הערב (ו') בתוכנית "אולפן שישי" של חברת החדשות.

התוכנית עולה בקנה אחד עם המלצתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שגילה בראיון ל"גלובס" כי המליץ לכחלון להפחית את מס ההכנסה לעשירוני הביניים. לדברי ניסנקורן, "כל אחוז שיירד ממס ההכנסה של בעלי שכר של עד 20 אלף שקל, ילך להגדלת הצריכה (והצמיחה במשק, ע"ב), ומדובר ב-80% מהציבור הישראלי".

התוכנית שתוצג רק בעוד כחודש הוכנה בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמר בנאומו בפתיחת מושב החורף של הכנסת כי בכוונתו להוריד מסים במושב הקרוב. נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, התייצבה בראש מחנה המתנגדים לתוכנית כשהבהירה שהעילה להפחתת המסים - עודפי גבייה חד-פעמיים ובלתי צפויים ב-2017 - אינה מצדיקה את המהלך שיפחית את הכנסות המדינה באופן פרמננטי.

מבדיקת "גלובס" עולה כי בנוסף למס הכנסה צפויה גם הפחתת מכסים של מוצרי צריכה.

כחלון רמז על תוכניותיו השבוע, כשאמר במהלך ביקור במפעל התרופות החדש של חברת אוניפארם ביקנעם. "התוכנית שלנו היא להחזיר את הכספים לציבור, לזוגות הצעירים ומעמד הביניים בצורה אחראית. מסים גבוהים הם לא ערובה להכנסות גבוהות - זאת טעות. אפשר להוריד מסים ולהכניס יותר כסף. יש יותר מדי מכסים מיותרים בישראל ואנחנו הולכים לטפל גם בזה. כספי המסים יחזרו לציבור באופן אחראי. נמשיך לסייע לזוגות הצעירים ומעמד הביניים שהנטל הכלכלי עליהם הוא הגדול ביותר".